„A 2010-ben hatalomra került politikai alakulat már a kezdet kezdetén jelezte, hogy az oktatás kérdését immár nem szakmai, hanem politikai szempontok szerint kívánja kezelni. A választott utat »fémjelzik« a köznevelési törvénnyel kezdődő folyamat állomásai. A pedagógus szakma, a szülők, a diákok folyamatos tiltakozása ellenére oly módon alakították át az oktatás egész rendszerét, mely egyértelműen a politika szolgálólányává tette az iskolát, s annak minden szereplőjét.
Jó példája ennek a hetek óta zajló igazgató-megbízások botrányos sorozata. Számtalan helyről érkeznek felháborodott jelzések arról, hogy indoklás nélkül utasítanak el nagy többséggel támogatott pályázókat, s helyeznek az iskolák élére olyan – számukra megbízható – »kádereket«, akik pályázatát a véleményalkotásra jogosultak – szakmai megállapításokkal alátámasztva – elutasítottak. ”