Ennek ismeretében hogyan beszélhet az Index folyamatosan „jó szándékú”, 18 éves fiatalemberről, akit amúgy ebben a levelében egyenesen IT-szakértőnek becézget?
„Mivel a »jó szándékú« hekker második levelének elküldése után 22 perccel az Index már komplett kérdéssort küldött a BKK-nak, teljesen nyilvánvaló, hogy a »jó szándékú« hekker és az Index összejátszott ebben az ügyben. Igen ám, de hogyan? Vajon a hekker a BKK-nak elküldött levelet egy időben elküldte az Indexnek is, vagy már előzetesen is egyeztettek, hogy ne mondjam, közösen találták ki az egész akciót? Az Index »újságírója« a [email protected], kommunikációra nem használt, tehát hibás e-mail címre elküldött első levélre hivatkozik kérdéseinek feltevésekor, vagyis ezt a levelet ismerte. Ebben a levélben viszont még szerepel az, amit a »jó szándékú« hekker a második leveléből már kiszerkesztett, vagyis a más állami vállalatok meglopásáról szóló rész.
Ennek ismeretében hogyan beszélhet az Index folyamatosan »jó szándékú«, 18 éves fiatalemberről, akit amúgy ebben a levelében egyenesen IT-szakértőnek becézget?
Első kérdésünkre, vagyis hogy az Index »csak« a BKK-val egy időben megkapta a hekker levelét, vagy előzetesen összejátszott vele, hamar megkapjuk a választ. Ugyanis a történet folytatása ezt teljesen nyilvánvalóvá teszi. 58 perc elteltével ugyanis, tehát 16 óra 31 perckor az Index oldalán máris megjelenik az ügyről szóló első cikk, Meghekkelhető a BKK rendszere, bármennyiért lehet jegyet venni címmel.
Tehát az Index 15 óra 33 perckor elküld a BKK-nak egy 7 (azaz hét) kérdésből álló kérdéssort, majd 16 óra 31 perckor jelentkezik egy kész cikkel, amelyben azt írja, hogy »Megkérdeztük a BKK-t, hogy mikor és miként tervezik betömni a biztonsági réseket, de még nem kaptunk tőlük válaszokat.«
A BKK-nak egy óra sem állt rendelkezésre az Index által közölt információk ellenőrzésére, a válaszhoz szükséges információk összeállítására és a válasz belső szabályok szerinti jóváhagyatására. Vagyis az Index »hírportált« a BKK válasza a legkevésbé sem érdekelte, ellenben a választ be sem várva, 58 perc elteltével közzétett egy 4000 karakteres cikket, részletesen kifejtve, mi is történt az »IT-szakértő« jegyvásárlása közben, továbbá közli »független biztonsági szakértők« »szakvéleményét«, nyilván azokét, akikről 58 perccel a cikk megjelenése előtt még így ír a BKK-nak:
»Biztonsági szakértőket is megkeresünk, akik alighanem tudják reprodukálni ezt az állítólagos hibát, hogy megbizonyosodjunk róla, valóban meghekkelhető-e a webshop.«”