A reklámadó hadüzenet a médiaiparnak

2017. március 29. 17:05

A kormány intézkedése ellehetetleníti a piaci keretek között Magyarországon működő médiavállalatokat.

2017. március 29. 17:05
Magyar Reklámszövetség
Kreatív Online

„A kormány intézkedése ellehetetleníti a piaci keretek között Magyarországon működő médiavállalatokat.

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei véleménye szerint a kormány ezzel a lépéssel teljes mértékben megfosztja a hazai kommunikációs iparágat a növekedési lehetőségeitől, sőt életképességüket is veszélyezteti, ugyanakkor a globális szereplők számára további versenyelőnyt biztosít. A 2016-os reklámköltési adatok alapján látható, hogy egyedül az online hirdetési piac tudott 9% feletti növekedést felmutatni, míg az összes többi kommunikációs csatorna 9% alatti növekedést realizált.

A PWC 2016-ban elkészített reklámgazdasági hatástanulmányából jól látható, hogy a hazai egy főre jutó reklámköltések elmaradnak akár a régiós, akár a vizsgált 28 ország átlagától. A szövetségek számára érthetetlen a kormány javaslata, különös tekintettel arra, hogy a tanulmány világosan rámutatott, hogy a reklám nagyban hozzájárul az ország gazdasági teljesítőképességéhez.

A 9%-os reklámadó egyértelműen kigazdálkodhatatlan a magyar médiavállalatok számára, így ez az intézkedés vagy mesterséges áremelkedést idézne elő, amelyet egyértelműen a termékeket és szolgáltatásokat hirdető vállalatok fognak megfizetni, amely így végső soron a fogyasztókat is érinteni fogja; vagy az elsősorban nem állami hirdetési bevételekből hanem a még piaci alapon létező média vállalatok ellehetetlenüléséhez vezetne.

A szövetségek nem csak a kommunikációs iparág számára tartják elfogadhatatlannak az intézkedést, hanem teljességgel érthetetlennek tartják, hogy a kormányzat a saját gazdaságpolitikai céljával szemben az adó bevezetésével infláció gerjesztő hatást vált ki.

Az MRSZ és társszövetségei ismételten kérik a kormányt a szakmai egyeztetésre, és magyarázatot várnak a 9%-os adókulcs mértékére vonatkozóan.

A kommunikációs iparág szakmai szervezetei a reklámadó napirendre kerülése óta egységesen fejezik ki tiltakozásukat a reklámadó koncepciójával kapcsolatosan. A szakmai szervezetek továbbra is együttesen kérik a kormányt, hogy fontolja meg a reklámadó teljes megszüntetését:

Magyar Reklámszövetség
Direkt- és Interaktív Marketing Szövetség
Helyi Rádiók Országos Egyesülete
Interactive Advertising Bureau Hungary
Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete
Magyar Lapkiadók Egyesülete
MRSZ OOH Tagozat
Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége
Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete
Magyar Marketing Szövetség
Professzionális Piackutatók Társasága”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
zakar zoltán béla
2018. február 22. 06:52
o
Kanóc
2017. április 11. 00:38
A többiek nyilván tömegsírokban oszlanak rég, vagy a szőlőbányákban robotolnak embertelen körülmények között. Egyébként mikor láttál napfényt utoljára, hány éve?
moloy
2017. április 11. 00:38
A 4-évenkénti váltás miatt nehéz elegendő időről beszélni. A 4-évenkénti választás eleve azt jelenti, hogy ennyi időnként kérhet a nép új leosztást, feltehetően a változás igényével!
szkeptikus
2017. április 11. 00:37
A reklámadó mértékén lehet vitatkozni. De - nemcsak szerintem - a kiszámíthatóság egy alapvető követelmény a gazdasági életben. Ez azt jelenti, hogy minden változáshoz elegendő időt adnak a felkészülésre. Ha évközben, nagyon rövid határidővel lép életbe az új szabály, az problémát okozhat az érintetteknek. Láthatjuk ezt a nagypénteki munkaszüneti napnál is. Egy kieső munkanap miatt a vállalkozónak a már beütemezett feladatokat újra kell gondolnia.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!