Óriási változás előtt a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Nagy Elek váltja Parragh Lászlót az MKIK élén, ezzel együtt az elnökség is kicserélődött.
Erre költötte a milliókat a Company Hype.
A Company Hype közleménye
„Gyanús BKIK-megbízások? – Erre költötte a milliókat a Company Hype
A sajtóban az elmúlt hetekben, a korábbi megbízott BKIK-főtitkár kiszivárogtatott jelentése alapján negatív kontextusban jelentek meg hírek arról, hogy a Company Hype Kft. az elmúlt három évben 93 millió forintért nyújtott szolgáltatásokat a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarának (BKIK).
A Company Hype transzparenssé kívánja tenni, hogy milyen szolgáltatásokat nyújt a kamarának.
A Company Hype egy projektcég, amelyet kifejezetten a BKIK alaptevékenységének támogatására hoztak létre. 2014-ben, egy pályázat nyerteseként kötött szerződést a BKIK-val egy szolgáltatáskereső adatbázis kialakítására. A társaság egy külföldi vállalat részvételével alakult, amely Nyugat-Európában már sikeresen felépített egy hasonló adatbázist – mondta el Marton Balázs, a Company Hype ügyvezetője. A Company Hype által kifejlesztett és gondozott eKamara.hu-n már közel 60 ezer vállalkozás elérhető, az oldalt több mint egymilliószor tekintették meg. A szolgáltatások és üzletek adatainak feltöltésével, folyamatos ellenőrzésével és az ehhez kapcsolódó telefonos ügyfélszolgálattal három főállású munkatárs foglalkozik.
A fent említett 93 millió (áfa nélkül 73,2 millió) forint nem csupán a szolgáltatáskereső fenntartásának és fejlesztésének költsége: a Company Hype 2015 májusában elindította a KamaraOnline üzleti hírportált, amivel – csakúgy, mint az eKamarával – pénzügyi szempontból is jól járt a BKIK. Miután az addigi hasonló szolgáltatás havi 5–10 ezres látogatószámával a kamara vezetése elégedetlen volt, 2015-ben új pályázatot írt ki, amelyet a Company Hype nyert meg. A társaság a korábbi ár harmadáért, havi 2 millió forintért vállalta az új hírportál működtetését. A költségek csökkenése ellenére a látogatószám jelentősen emelkedett: a kkv-k számára fontos hírekre, információkra koncentráló KamaraOnline-on immár közel 10 ezer hír olvasható, az oldalletöltések száma pedig dinamikusan növekszik, 2017. januárban és februárban is meghaladta a 200 ezret.
A kamaraonline.hu szerkesztői a hazai gazdasági újságírás jeles képviselői: Csaba Ferenc korábban a Napi Gazdaság, a Világgazdaság és az ecoline.hu szerkesztőjeként dolgozott, Szerdahelyi Csaba a Világgazdaság főszerkesztői posztjáról érkezett, Horniák Balázs 2015-ig a Népszabadság gazdasági rovatvezetője, előtte a Napi Gazdaság és a Magyar Tőkepiac szerkesztője volt. A portálon közel kétszáz vállalkozóval jelent meg nagyinterjú, a „Széchenyi 2020” rovat az egyik legszélesebb körű tájékoztatást nyújtja az uniós pályázatokról, a „Letölthető iratminták” című sorozatban több mint 100, a hatályos szabályozásnak minden tekintetben megfelelő dokumentum tölthető le ingyenesen, alapos, de a vállalkozók számára is érthető kommentárokkal kiegészítve. A szerkesztőség külsős szakértőkkel és újságírókkal is együtt dolgozik, az oldalon több mint 30 ügyvéd szakcikkei olvashatók, kiemelt eseményekről videós beszámolók is készülnek.
A fenti szolgáltatások, amelyekért összesen 8 főállású munkatárs felel, nem csupán a BKIK legsikeresebb szolgáltatásai közé tartoznak, de igénybe vételükkel a kamara jelentős megtakarítást is elkönyvelhetett – összegez Marton Balázs.
A Company Hype-ból az alapítás óta a tulajdonosok egyetlen forint osztalékot sem vettek ki. A kamarától a céghez befolyó összeg nagyjából 10 százaléka a BKIK székházában bérelt irodák díja, amely így közvetlenül visszakerül kamarához.
Az érintett években a kamarai gazdálkodást az Állami Számvevőszék is vizsgálta, a cég szerződésével kapcsolatban semmilyen problémát nem tártak fel.
A további kérdésekre is készséggel válaszolnak a kamaraonline.hu szerkesztői és a Company Hype ügyvezetője.”
(Forrás: közlemény)