A Company Hype közleménye
„Gyanús BKIK-megbízások? – Erre költötte a milliókat a Company Hype
A sajtóban az elmúlt hetekben, a korábbi megbízott BKIK-főtitkár kiszivárogtatott jelentése alapján negatív kontextusban jelentek meg hírek arról, hogy a Company Hype Kft. az elmúlt három évben 93 millió forintért nyújtott szolgáltatásokat a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarának (BKIK).
A Company Hype transzparenssé kívánja tenni, hogy milyen szolgáltatásokat nyújt a kamarának.
A Company Hype egy projektcég, amelyet kifejezetten a BKIK alaptevékenységének támogatására hoztak létre. 2014-ben, egy pályázat nyerteseként kötött szerződést a BKIK-val egy szolgáltatáskereső adatbázis kialakítására. A társaság egy külföldi vállalat részvételével alakult, amely Nyugat-Európában már sikeresen felépített egy hasonló adatbázist – mondta el Marton Balázs, a Company Hype ügyvezetője. A Company Hype által kifejlesztett és gondozott eKamara.hu-n már közel 60 ezer vállalkozás elérhető, az oldalt több mint egymilliószor tekintették meg. A szolgáltatások és üzletek adatainak feltöltésével, folyamatos ellenőrzésével és az ehhez kapcsolódó telefonos ügyfélszolgálattal három főállású munkatárs foglalkozik.
A fent említett 93 millió (áfa nélkül 73,2 millió) forint nem csupán a szolgáltatáskereső fenntartásának és fejlesztésének költsége: a Company Hype 2015 májusában elindította a KamaraOnline üzleti hírportált, amivel – csakúgy, mint az eKamarával – pénzügyi szempontból is jól járt a BKIK. Miután az addigi hasonló szolgáltatás havi 5–10 ezres látogatószámával a kamara vezetése elégedetlen volt, 2015-ben új pályázatot írt ki, amelyet a Company Hype nyert meg. A társaság a korábbi ár harmadáért, havi 2 millió forintért vállalta az új hírportál működtetését. A költségek csökkenése ellenére a látogatószám jelentősen emelkedett: a kkv-k számára fontos hírekre, információkra koncentráló KamaraOnline-on immár közel 10 ezer hír olvasható, az oldalletöltések száma pedig dinamikusan növekszik, 2017. januárban és februárban is meghaladta a 200 ezret.