Bevetették a nehéztüzérséget Orbán ellen: Lendvai és Csillag akcióba lendült
Kikészültek a balos megmondóemberek.
Jó tanácsadói voltak az Alstomnak, a cég biztosra ment. Sok jel arra utal, a multicégre írták ki a metrókocsikról szóló 2006-os közbeszerzést.
„Jó tanácsadói voltak az Alstomnak, a cég biztosra ment. Sok jel arra utal, a multicégre írták ki a metrókocsikról szóló 2006-os közbeszerzést. A szerződés aggályos és jogszerűtlen volt – egyelőre a kontraktust vizsgáló bizottság jelentése szerint –, ám az Alstomnak busás hasznot jelentett. Úgy tűnik, nem csak nekik. Az Egyesült Királyság Jelentős Csalások Elleni Hivatala azt állítja, az Alstom-vezetők 2,3 millió eurós kenőpénzt adhattak a tender elnyerése érdekében. Hogy kinek? Hogy kit kell megvesztegetni ahhoz, hogy az MSZP–SZDSZ vezette főváros cége velük kössön szerződést? És milyen jól sikerült szerződést!
Olyan passzusokat is sikerült beleírni, hogy a BKV akkor is megveszi a metrókocsikat, ha azok nem kapják meg a típusengedélyt. Tehát nem közlekedhetnek! És az ár sem volt túlzottan lényeges szempont. Annál inkább a szubjektív értékelés. Ráadásul a kiírt közbeszerzés és a megkötött szerződés köszönőviszonyban sincs egymással. Hát, jó üzlet köttetett. Biztos üzlet. Jó tanácsadói voltak az Alstomnak. (...)
Medgyessy Péter 2004-ben – igaz, kicsit sértetten – azt állította, az SZDSZ tele van korrupciós üggyel. Hogy mire, kikre gondolt, azóta sem derült ki. Hogy miért hallgat az egykori megpuccsolt szocialista miniszterelnök, az sem. Persze ahhoz mindenkinek joga van, hogy találgasson. Az viszont nem találgatás, hogy az Alstom-botrány kapcsán is olvashatjuk Medgyessy Péter és érdekeltségei nevét. Mint tanácsadók 597 ezer eurót kaptak szolgálataikért az Alstomtól, a pénz csaknem teljes egészében a volt miniszterelnök családi cégénél landolt. Pontosabban annak jelentős része rövid időn belül Medgyessyné Csaplár Katalin számláján kötött ki, ebből mintegy hatvanmillió forint »szülinapi ajándékként«. Persze a volt kormányfő azt állítja, megdolgoztak a pénzért.”