Egy jó tanács

2017. január 10. 20:58

Jó tanácsadói voltak az Alstomnak, a cég biztosra ment. Sok jel arra utal, a multicégre írták ki a metrókocsikról szóló 2006-os közbeszerzést.

2017. január 10. 20:58
Pásztor Zoltán
Magyar Idők

„Jó tanácsadói voltak az Alstomnak, a cég biztosra ment. Sok jel arra utal, a multicégre írták ki a metrókocsikról szóló 2006-os közbeszerzést. A szerződés aggályos és jogszerűtlen volt – egyelőre a kontraktust vizsgáló bizottság jelentése szerint –, ám az Als­tomnak busás hasznot jelentett. Úgy tűnik, nem csak nekik. Az Egyesült Királyság Jelentős Csalások Elleni Hivatala azt állítja, az Alstom-vezetők 2,3 millió eurós kenőpénzt adhattak a tender elnyerése érdekében. Hogy kinek? Hogy kit kell megvesztegetni ahhoz, hogy az MSZP–SZDSZ vezette főváros cége velük kössön szerződést? És milyen jól sikerült szerződést!

Olyan passzusokat is sikerült beleírni, hogy a BKV akkor is megveszi a metrókocsikat, ha azok nem kapják meg a típusengedélyt. Tehát nem közlekedhetnek! És az ár sem volt túlzottan lényeges szempont. Annál inkább a szubjektív értékelés. Ráadásul a kiírt közbeszerzés és a megkötött szerződés köszönőviszonyban sincs egymással. Hát, jó üzlet köttetett. Biztos üzlet. Jó tanácsadói voltak az Alstomnak. (...)

Medgyessy Péter 2004-ben – igaz, kicsit sértetten – azt állította, az SZDSZ tele van korrupciós üggyel. Hogy mire, kikre gondolt, azóta sem derült ki. Hogy miért hallgat az egykori megpuccsolt szocialista miniszterelnök, az sem. Persze ahhoz mindenkinek joga van, hogy találgasson. Az viszont nem találgatás, hogy az Alstom-botrány kapcsán is olvashatjuk Medgyessy Péter és érdekeltségei nevét. Mint tanácsadók 597 ezer eurót kaptak szolgálataikért az Alstomtól, a pénz csaknem teljes egészében a volt miniszterelnök családi cégénél landolt. Pontosabban annak jelentős része rövid időn belül Medgyessyné Csaplár Katalin számláján kötött ki, ebből mintegy hatvanmillió forint »szülinapi ajándékként«. Persze a volt kormányfő azt állítja, megdolgoztak a pénzért.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 9 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Kvasztics Fedor
2017. január 11. 12:31
Miért az Egyesült Királyság Jelentős Csalások Elleni Hivatalának tűnt ez fel? Ennyire figyelik Magyarországot? Vagy ez annyira kirívó ügy? Én már azt nem értettem hogy miért kellett a Siemens vezérléshez Alstom szerelvényeket venni, ami magával hozza a két rendszer összeillesztésének külön problémáját, költségeit. Mind a két cég egyben szállíthatta volna a szerelvényeket és a vezérlést. A Siemens már amúgy is itt volt a Combino villamosokkal.
kowecses
2017. január 11. 07:01
Medgyessyné Cs. Katalin és Tocsik Márta még mindig kispályások G. Viktória mellett (Geuonet Bt.), aki a MÀV Cargó eladásakor 1.9 milliárt HUF sikerdíjat söpört be. Az osztrákoknál nem is verte ki a biztosítékot, egyedül Mártika ütötte meg a bokáját.
BőröndÖdön
2017. január 10. 21:43
Jaj,Zoli,korrupció-ügyében nehogy már megszólaljatok...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!