Vészjelzés a Bloombergtől: 100 ezer katona érkezhet Ukrajnába az oroszok oldalán
És a lap szerint „ez még csak a kezdet”.
Tehát a magyar iskolarendszer kvázi büntetőtáborként működik. Irdatlan munka és szenvedés árán verünk a fejükbe egy csomó mindent, de azt nem, hogy azokkal hogyan és mit lehet kezdeni.
„Ebben az a jó hír, hogy sem a gyerekek, sem a tanárok nem hülyék; nem ette meg az agyukat a kóla meg a chemtrail. Ami a tankönyvben van, azt vérrel-verejtékkel megtanulják és megtanítják, a tudás átadásának csatornái nem dugultak el. A rossz hír, hogy mindennek gyakorlatilag annyi értelme van, mint ásatni egy gödröt a foglyokkal, hogy aztán betemethessék. Tehát a magyar iskolarendszer kvázi büntetőtáborként működik. Irdatlan munka és szenvedés árán verünk a fejükbe egy csomó mindent, de azt nem, hogy azokkal hogyan és mit lehet kezdeni. Annak a csomó mindennek jelentős részével egyébként semmit; viszont cserébe nem tanítjuk meg, hogyan találják meg azt az információt, amire épp szükségük van.
Az egész inkább rituálé, mint funkcionális rendszer.
Végül is jogos az államtitkár sértődöttsége, amiért a PISA-felmérés nem veszi figyelembe, »mi történik egy adott ország oktatási rendszerében«. Hanem csak úgy méreget közömbösen, valami globális, plutokrata norma szerint. Holott minden nemzetnek joga van a sajátosságaihoz. Adott ország oktatási rendszerében most az történik, hogy minél kevesebbet akarunk költeni rá, de azt legalább rosszul. Az észak-koreai gyerekek meg mind bebiflázták, hogy mi mindent talált fel Kim Dzsong Il a láthatatlan adó-vevőtől a hamburgerig. Ez is teljesítmény, tessék pontozni! Bezzeg a mozgássérülteknek van külön olimpia, nekünk, hülye országoknak miért nincs külön kompetenciamérés?”