Igazából tudtam, hogy váltanom kellene országot
Ehelyett ott rohadtam szinte minden magyar tévécsatornánál.
De nem csak doktorok léteznek a közösségi médiában, hanem szakértők, mágusok és guruk is. Nagy számban. Pár éve egy konferencián az egyik kollégám úgy mutatott be egy előadót, mint LinkedIn szakértőt.
„Visszatérve a doktorátus kérdésére, valaki észrevette a piaci rést, és úgy döntött, egy közösségi oldal szakértőjévé, sőt doktorává képzi ki magát. Sőt, írt egy könyvet, mely arról szól, hogyan építsük fel az énmárkánkat az oldalon. Ez a munka pénzért letölthető. Sőt, ír gyorsan még egy könyvet, mely ígérete szerint, abban segít, hogyan találjunk álomállást a LinkedInen 30 nap alatt akkor is, ha még senki sem ismer. A kötetet, és a benne rejlő titkot már háromszoros áron lehet megvenni, de jóval olcsóbban meg lehet szerezni, ha összegyűjtünk még 19 további letöltőt. Zseniális, nem? Úgy látom, valaki már létrehozta az énmárkáját.
De nem csak doktorok léteznek a közösségi médiában, hanem szakértők, mágusok és guruk is. Nagy számban. Pár éve egy konferencián az egyik kollégám úgy mutatott be egy előadót, mint LinkedIn szakértőt. Pedig mindennapi embernek tűnt. Sokféle szakértő létezik tehát. Ezek a szakértők pedig meg tudják mondani, hogy mit posztoljuk a LinkedInen, és mit nem. Milyen képet vágjunk. Milyet arcot mutassunk. Megsúgom: a legjobbat. A szakértők blogolnak a témában. Szakmai blogokon. Képzéseket és előadásokat tartanak. Ötleteket adnak. Csak éppen azt nem értem, hogy mivel tudnak többet, mint a mindennapi felhasználók. Maximum olvassák más, okos emberek találgatásait. Mert a közösségi oldalakra feltöltött információ mennyiségből ők sem látnak többet nálunk. Az ugyanis a működtetők kincsestára, melyet megfelelő díjért harmadik félnek rendelkezésre bocsátják, vagy, ami manapság még nagyobb divat, Big Data elemzésekhez használják, és az eredményeket adják el jó pénzért. Azt pedig nem hiszem, hogy a doktorok, szakértők és mágusok fizetnének érte. Énmárkázni, azt viszont nagyon jól tudnak.”