Még a Dűne írója sem tudja, hogy miről szól a prófécia
Szokás egy-egy legendának a mélyére ásni, elveszni múltjának részleteiben, de 10 000 év alatt birodalmak omlanak össze, így elég ritka, hogy ennyire messze utazzunk vissza az időben.
Véget ért a Westworld első szezonja és az évadfinálé fényében elmondhatjuk, hogy egy rendkívül igényes, de közel sem mindenkit kielégítő sorozat született.
„Az egész narratíva/öntudatra ébredés legnagyobb kérdése azonban kétségtelenül Maeve: míg a sorozat elhitette a nézővel, de még azzal a pár szerencsétlen Delos alkalmazottal is, hogy már önállóan cselekszik és gondolkodik, kiderült, hogy mindez az ő narratívájának is a része. A rejtély, hogy a sok átélt borzalom, a szenvedés váltotta ki belőle valóban a végső elhatározást, hogy leszáll a vonatról megkeresni a lányát, vagy ez is mind része Ford kompozíciójának és ő is csak most indul el az önállóság útján?
Az kétségtelen, hogy a legnagyobb csavart Ford vitte véghez az évadban, hiszen az ő Arnolddal szembeni vezekléséről is szólt a szezon. Míg végig úgy tűnt, hogy ellenzi a gépek öntudatra ébredését és Arnold hagyatékával küzd, de végül kiderült, hogy pont az ellenkezője az igaz, és a háttérben pont Istent játszott, hogy önnön halálával magára hagyja teremtményeit, de azokat már a szükséges eszközök birtokában. William átalakulása – hiába lehetett tudni előre – kevésbé működött, nem kis részt azért, mert Ed Harris lényegesen többet mutatott, mint Jimmi Simpson és kettejük karakterét annyira a nagy fordulatra hegyezték ki, hogy Nolanék jobbnak látták a fiatal William átalakulását minél későbbre behozni, csakhogy addigra már az internet népe szépen kirakosgatta a puzzle-nek ezt a részét.”