„Hogy a fogyasztóiság tomboló csúcspontja minden évben éppen a karácsonyi időszak apropóján köszönt ránk, amikor mi, keresztények azt ünnepeljük, hogy jászolban a szalmán, rongyos istállóban megszületett a Megváltó, több mint abszurd!
A fekete péntek nagyon fekete, egyenesen a teljes sötétség szimbóluma. Különösen az a nők vonatkozásában. Mi a »Ne vásárolj semmit!« mozgalomhoz csatlakozunk ezen a napon, és erre biztatunk mindenki mást is. (...)
Szóval, fekete péntek. Ne, kérlek, ne vásárolj! Majd vásárolsz holnap úgyis – az én gyerekem is legót szeretne, és imádják a kókusztejes csirkét is, magamnak is muszáj a karácsony előtti partikra néhány új rongyot beszereznem. Vásárolunk, ez van, ilyen században élünk. Csak próbáljuk meg a gondolkodás képességét még megőrizni egy kicsit! Mert akit a fogyasztóság leszoktat a gondolkodásról, az aztán minden más manipulációnak is könnyen áldozatául esik – hatalmi játszmáknak, politikai befolyásnak, emberellenes tömegmozgalmaknak.”