„A megkérdezettek egyetértenek abban, hogy szükség van egy ilyen nagyszabású rendezvényre. A borfesztiválon a borászok és kereskedők szervezett formában, egyszerre találkozhatnak partnereikkel, éttermesekkel, sajtóval, borszakértőkkel és persze a fogyasztókkal. A Várba ugyanis mindenki elmegy. Itt van lehetőségük, hogy meghívhassák legfőbb ügyfeleiket, megmutathassák az újdonságokat, megerősítsék régi kapcsolataikat és újakat építsenek. Márpedig erre még a nagyoknak is szükségük van.
Ugyanilyen fontos, hogy az a fogyasztó, akik eddig csak a borászat palackját és annak tartalmát ismeri, megismerje az embert is mögötte. Ezeknek a kapcsolatépítéseknek a haszna nem minden esetben számszerűsíthető egyértelműen, de abban biztosak voltak a válaszadók, hogy számukra egyértelműen megéri a részvétel. A fentiek alapján, az egyre nagyobb számban megjelenő kereskedői standokat sem kell magyarázni. Évről-évre feltűnnek kezdő vagy életük elején álló borászatok, akik számára ez a rendezvény hosszú távú befektetés. Persze minden évben lépnek vissza fontos borászatok a részvételtől - a fogyás idén is látványos volt.”