Az aláértékelt tudás

2016. augusztus 04. 07:06

Hová lettek a jövő formálására igényt tartó elképzelések? Mi történt Magyarországgal, mi változott meg? A szellemi klíma? A morális igényesség?

2016. augusztus 04. 07:06
Körmendy Zsuzsanna
Magyar Nemzet

Ezzel szemben egyértelmű a lefelé ívelő tendencia. A költségvetés oktatási kiadásai a GDP százalékában kifejezve évről évre csökkennek. Az első Orbán-kormány még a GDP 5,04 százalékát fordította oktatásra. A mélypont 2013-ban volt, 3,9-del, ez a következő évben javult 4,3 százalékra, ami még így is messze van a fejlett országokra jellemző 6 százaléktól. A kutatás-fejlesztésre költött milliárdok is kevesebbek. Utóbbira hat térségi uniós ország közül mi fordítottuk a legkevesebbet. Hogy Ausztria megelőzött minket, az nem meglepő. De hogy előttünk vannak a lengyelek, a csehek, a szlovénok és még a szlovákok is, az több mint szomorú.

Hová lettek a jövő formálására igényt tartó elképzelések? Mi történt Magyarországgal, mi változott meg? A szellemi klíma? A morális igényesség? A jövőhöz való viszony vajon kimerülhet-e a migráció amúgy nagyon is helyeselhető komolyan vételében? Már nem olyan fontos a tanulás? Miért nem? Talán az új elit fél attól, hogy nem eléggé elit ahhoz, hogy magába olvassza a jelen fiatal tehetségeit? Az előbb említett nációk közül Magyarországon a felsőfokú intézményben végzettek száma is elég alacsony. Megelőz minket Ausztria, Lengyelország és Szlovénia is. Nem hinném, hogy ezekben az országokban okosabbak a diákok. Inkább arról lehet szó: az osztrák, a lengyel és a szlovén kormánynak fontosabb, hogy érdemes legyen elvégezni egy egyetemet, és reménykedni abban, hogy a középiskola után az öt év tanulás jutalma nem a munkanélküliség lesz.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 97 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nanahan
2016. augusztus 04. 17:23
Mi történt Magyarországgal, mi változott meg? G-nap. Hajótok az egyetlen, amin végül csak a patkányok maradtak.
madarasi.abel
2016. augusztus 04. 14:50
"Tanulmányaim. Felsőfokú közgazdász. Számvitel - beleértve az elemzést is - gazdasági jog, gazdaság filozófia. Két évig magánszorgalomból teológia." büfészakok, lol. gazdaság filozófia, az átkosban elvégezve, az vajon milyen :)))
catalina9
2016. augusztus 04. 12:11
Counter http://goo.gl/EXkKH9 [Hozzászóló kiszűrése] 2016. augusztus 4. 08:10 catalina9 - "kíncikk", "izzad" előnye: nincs hátránya hátránya: nincs előnye" ????
budapestbar
2016. augusztus 04. 11:20
Erre az oktatásra nevezett trágyadombra én nem szívesen adnék ki ezermilliárdokat. A kutatás-fejlesztés nagy része mutyi, nem jön ki belőle szinte semmilyen használható és hasznosítható (piacosítható, bevételt termelő) dolog. Nincs szükség ennyi diplomás emberre, hanem az adott szakterületen (szakmunkás, technikus, diplomás) használható és a mai kornak megfelelő, sőt előremutató tudást adó oktatásra van szükség, felkészült és hivatásukat szerető oktatókkal. Nem több használhatatlan felsőfokú képesítést igazoló oklevelesre van szükség, hanem motivált, realitásokkal tisztában lévő, szakmailag felkészült és folyamatosan tanulni képes elhivatott emberekre. Tisztességes, szakmáját magas szinten ismerő, dolgozni tudó és akaró, folyamatosan fejlődni képes emberekre van tehát szükség. Hogy mennyi diplomás kell: a társadalmon belül mekkora az a csoport, aki a klasszikus értelemben vett kiemelkedő képességgel, tehetséggel, kitartással és szorgalommal rendelkezik, amely kiemeli az átlagból. Szerintem az adott korcsoport kb. 10-20%-a. Szerintem ők valók az egyetemre, a többek csak reménytelen próbálkozás. A korcsoport 60%-ának ha diplomája lehet, akkor ott a követelményszint csakis átlag alatti lehet (valahol pedig lemegy a bányászbéka fenek alá)... Erre nincs szükség, ez a nemzeti vagyon elherdálása!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!