Külföldre mutatóba vigyünk valamit magunkról

2016. augusztus 17. 13:52

A kínai borpiac jó, elég sok minden „fel tud szívni”, érdemes ott magunkat pozícionálni, de nem feltétlen kell túlmisztifikálni. A mi piacunk inkább Pápa, Veszprém és Debrecen. Interjú.

2016. augusztus 17. 13:52
Kiss Eliza
Ihatóbb Magyarországért

A Furmint Február hazai sikerei után a furminttal a külföldi piacokra is próbáltak betörni. A furmint lehet a siker kulcsa? A gasztronómia fejlődése milyen szerepet vállalhat a borágazatban?

A harmadik országos borpromóciós projektjeink révén elég nagy érdeklődés mutatkozik a furmint iránt, ügyes kereskedőknek hála USA és Kanada borfogyasztói egyre nagyobb érdeklődést mutatnak. Hiszek abban, hogy a gasztronómia révén tudunk igazán felemelkedni, hiszen Széll Tamás sikereinek a Bocuse d’or-on kiváló társai lehetnek boraink. A Michelin csillagos éttermekben ott vagyunk, amelyek fontos lépések. Itt nem a mennyiségi mutatók számítanak, hanem inkább az, hogy megismerjék az országot, annak színes borkínálatát.

Borvidékeink közül a már említett furmintjelenség miatt is Tokaj kiemelt szerepet kaphat itthon és külföldön egyaránt. Milyen a világ viszonya Tokajjal?

A Tokaji már-már közhelynek számító legendáját tovább kell építeni. Nemrég voltam egy eldugott faluban Görögországban, s amikor a helyi vendéglátóssal a borról beszélgettünk és elhangzott, hogy magyar vagyok, azonnal tudta – ott abban az Isten háta mögötti kecskefarmon – hogy létezik Tokaji bor. Ezt pedig kár lenni kihagyni a marketinggel kapcsolatos építkezés során. A Kínai piac jó, elég sok minden fel tud szívni, érdemes ott magunkat pozícionálni, de nem feltétlen kell túlmisztifikálni. A mi piacunk inkább Pápa, Veszprém és Debrecen, ahol értékesítési problémák vannak. Külföldre mutatóba vigyünk valamit magunkról, ami felhívja a figyelmet ránk, mennyire izgalmas kis ország vagyunk itt Európa szívében. Van mindenünk, mint a nagyoknak, mégis tudunk mutatni olyat, amely csak itt található: csodálatos és kimondhatatlan nevű fajtákat.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 5 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Hudák Mátyás
2016. augusztus 18. 10:19
Érdekes, hogy mégis vannak hazánkban Kínába exportáló borászatok.
hátakkor
2016. augusztus 17. 22:36
Akármelyik borászunk , vagy kereskedőnk akkor lenne nagy szarban, ha kapna egy kínai megrendelést. Nincs mennyiség.
Hudák Mátyás
2016. augusztus 17. 20:15
Odasüss! Tényleg beindult az országos bormarketing...
Bástyaelvtárs
2016. augusztus 17. 17:37
Úgy tudom az ázsiaiak édes bort isznak leginkább. A furmintból inkább a szárazak szoktak lenni szép borok, így azzal nem biztos, h szerencsés Kínában kopogtatni. De lehet hülyeséget beszélek...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!