Az Ubert nem betiltani, hanem betörni kell!

2016. május 04. 12:34

Az Uber ellen belengetett erős hatalmi fellépés helyett egy olyan igazságosabb szabályozási keretet kellene kialakítani, amely mind a taxi-, mind pedig az Uber-sofőröknek, valamint az utasoknak is biztonságos és kiszámítható közlekedést biztosít.

2016. május 04. 12:34
Pap Szilárd István
Kettős Mérce

Mindazonáltal a betiltást is hülyeségnek tartjuk. Márpedig úgy tűnik, a kormány erre készül. Ez derült ki Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkárának szavaiból, aki a kedden benyújtásra kerülő jogszabályi módosítócsomagot ismertette még múlt héten. A módosítások lehetővé tennék az Uber telefonos alkalmazás egy évre szóló blokkolását, illetve szigorítanák az illegális személyszállítást végrehajtó Uber-sofőrök büntetéseit. Két lebukás után már fél évre is visszavonható a sofőr jogosítványa, az autója pedig akár három évre is kivonható a forgalomból. Amennyiben a hatóságok tényleg betartatják az új szabályokat, úgy lényegében ellehetetlenül a sofőrök munkája, még akkor is, ha magát az alkalmazást nem függeszti fel a kormány.

Ez azonban nincs rendjén.

Az Uber gyors felemelkedése Budapesten annak köszönhető, hogy képes volt benyomulni egy túlszabályozott személyszállítási piacra, amelynek szimbóluma a sokak által kárhoztatott hatósági díjszabályozás vagyis az egyentarifa. Az egyentarifáért cserébe a taxisoknak nagyjából harminc különböző szabályozásnak kell megfelelniük, a sárga színtől, a kötelező kártyás fizetési lehetőségen át a különböző évenkénti vizsgákig. Szabad lévén ezektől a megkötésektől, az Uber képes volt olcsóbb szolgáltatást nyújtani, és minden jel szerint erre lett is kereslet.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 26 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
packó_
2016. május 04. 20:27
Veszek egy törvénykönyvet és holnap bíró leszek, vagy ügyvéd. Veszek egy repülőt és holnap én vagyok a légitársaság. Veszek egy sztetoszkópot, és holnap én vagyok az orvos. Veszek egy kocsit és holnap taxis leszek.
drkovax
2016. május 04. 16:16
Az egész "sharing economy" arról szól, hogy a munkaviszony terheit toljuk az egyénre (adózás, biztosítás, stb.), mi pedig a szervezésért benyelt pénzt adómentesen felvesszük a Bahamákon vagy Nevadában (ami csak azért nem üldözendő adóparadicsom, mert az USA-ban van).
aleb19
2016. május 04. 15:49
londonban 2 kulon taxi kategoria van: a leintheto szabad taxik es telefonhivasra/applikaciora rendelt cab-ek... ez csak szabalyozasi szandek kerdese
ingyen
2016. május 04. 15:29
elegem van már a sok fideszgeci hazugságaival az überrel kapcsolatban. az történt, hogy a szemét taxisok középkori céh módjára leboltoltak egy rakás teljesen értelmetlen szabályt orbán budapesti helytartójával, cserébe a megemelt hatósági árért. ezzel a saját utasaik ellen fordultak, elárulták a magyar embereket. jól is teszi az über, hogy szarik az egészre. Magyarországon a hatalom a saját népe ellen fordult. az ilyen hatalom törvényeit minden becsületes, magát embernek tartó lénynek kötelessége megszegni. aki védi, az szemét gazember.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!