Budapesten többet kaptunk, mint egy világeseményt
A Nemzetközi Atlétikai Szövetség elnöke, Sebastian Coe elárulta, mivel nyűgözték le a magyarok.
Az Uber ellen belengetett erős hatalmi fellépés helyett egy olyan igazságosabb szabályozási keretet kellene kialakítani, amely mind a taxi-, mind pedig az Uber-sofőröknek, valamint az utasoknak is biztonságos és kiszámítható közlekedést biztosít.
„Mindazonáltal a betiltást is hülyeségnek tartjuk. Márpedig úgy tűnik, a kormány erre készül. Ez derült ki Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkárának szavaiból, aki a kedden benyújtásra kerülő jogszabályi módosítócsomagot ismertette még múlt héten. A módosítások lehetővé tennék az Uber telefonos alkalmazás egy évre szóló blokkolását, illetve szigorítanák az illegális személyszállítást végrehajtó Uber-sofőrök büntetéseit. Két lebukás után már fél évre is visszavonható a sofőr jogosítványa, az autója pedig akár három évre is kivonható a forgalomból. Amennyiben a hatóságok tényleg betartatják az új szabályokat, úgy lényegében ellehetetlenül a sofőrök munkája, még akkor is, ha magát az alkalmazást nem függeszti fel a kormány.
Ez azonban nincs rendjén.
Az Uber gyors felemelkedése Budapesten annak köszönhető, hogy képes volt benyomulni egy túlszabályozott személyszállítási piacra, amelynek szimbóluma a sokak által kárhoztatott hatósági díjszabályozás vagyis az egyentarifa. Az egyentarifáért cserébe a taxisoknak nagyjából harminc különböző szabályozásnak kell megfelelniük, a sárga színtől, a kötelező kártyás fizetési lehetőségen át a különböző évenkénti vizsgákig. Szabad lévén ezektől a megkötésektől, az Uber képes volt olcsóbb szolgáltatást nyújtani, és minden jel szerint erre lett is kereslet.”