Alapjogok

Nehogy azt gondolják, megszokjuk őket. Mindössze elviseljük. Bizonyos keretek között. Bizonyos ideig. Világos?

Az Uber ellen belengetett erős hatalmi fellépés helyett egy olyan igazságosabb szabályozási keretet kellene kialakítani, amely mind a taxi-, mind pedig az Uber-sofőröknek, valamint az utasoknak is biztonságos és kiszámítható közlekedést biztosít.
„Mindazonáltal a betiltást is hülyeségnek tartjuk. Márpedig úgy tűnik, a kormány erre készül. Ez derült ki Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkárának szavaiból, aki a kedden benyújtásra kerülő jogszabályi módosítócsomagot ismertette még múlt héten. A módosítások lehetővé tennék az Uber telefonos alkalmazás egy évre szóló blokkolását, illetve szigorítanák az illegális személyszállítást végrehajtó Uber-sofőrök büntetéseit. Két lebukás után már fél évre is visszavonható a sofőr jogosítványa, az autója pedig akár három évre is kivonható a forgalomból. Amennyiben a hatóságok tényleg betartatják az új szabályokat, úgy lényegében ellehetetlenül a sofőrök munkája, még akkor is, ha magát az alkalmazást nem függeszti fel a kormány.
Ez azonban nincs rendjén.
Az Uber gyors felemelkedése Budapesten annak köszönhető, hogy képes volt benyomulni egy túlszabályozott személyszállítási piacra, amelynek szimbóluma a sokak által kárhoztatott hatósági díjszabályozás vagyis az egyentarifa. Az egyentarifáért cserébe a taxisoknak nagyjából harminc különböző szabályozásnak kell megfelelniük, a sárga színtől, a kötelező kártyás fizetési lehetőségen át a különböző évenkénti vizsgákig. Szabad lévén ezektől a megkötésektől, az Uber képes volt olcsóbb szolgáltatást nyújtani, és minden jel szerint erre lett is kereslet.”