Érdemes a fákon túl is feltenni néhány kérdést

2016. március 14. 10:50

Mi szükség van egy óriási, 525 férőhelyes mélygarázsra a belváros legszűkebb, közúton alig megközelíthető pontján, a József nádor téren?

2016. március 14. 10:50
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

„1. Mi szükség van egy óriási, 525 férőhelyes mélygarázsra a belváros legszűkebb, közúton alig megközelíthető pontján, a József nádor téren?

2. Ha egy ilyen mélygarázs plusz parkolókapacitást hoz létre, akkor valójában vonzza a forgalmat a belvárosba, nagyobb dugót, nagyobb környezetszennyezést okoz. Régóta ismert és alkalmazott elv (lásd pl.: Szabadság tér, Kossuth Lajos tér), hogy ha már belvárosi mélygarázs épül, akkor ugyanannyi vagy több parkolóhely szűnjön meg a felszínen - hogy érvényesül ez itt?  Hogy lehet, hogy még a József nádor téren is megmaradna (!) a felszíni parkolás a beruházó cég fenti nyilatkozata szerint? 

(A József nádor tér környékén nagyrészt forgalomcsillapított közterületek, gyalogoszóna van - 500 férőhely a felszínen szinte meg sem szüntethető. Ez önmagában is mutatja, mekkora plusz autóforgalmat hoz ide egy ekkora mélygarázs.)

3. Ha egy 500+ férőhelyes mélygarázs reggel megtelik, az egy fél lánchídnyi forgalmat jelent a reggeli csúcsórában. A 2x1 sávos József Attila utca, mint a tér egyetlen érdemi megközelítési útvonala, elbírja-e ezt a pluszforgalmat? (Segítek: nem, vagyis csak még nagyobb dugók árán.) Milyen hatással lesz ez az amúgy is túlterhelt Bajcsy/Andrássy csomópontra vagy a Lánchídra?

4. Hogy lehet, hogy egy közterületen ilyen volumenű beruházás elindul úgy, hogy egyetlen terv sem ismert és, a beruházót idézve: »a térfelszín átalakítási tervének véglegesítése még zajlik«?

5. »[Az OTP Ingatlan vezérigazgatója] hozzátette: egy-egy sáv elkerítése várható, de egy sávon a József Attila utca forgalma folyamatosan biztosított lesz, az önkormányzattal egyeztetve az itt közlekedő autóbuszok alternatív útvonalon fognak járni.« Ez mit jelent a gyakorlatban és miért épp a tömegközlekedéssel utazók szívják meg, miért az az első, hogy a buszokat kerülőútra terelik? (A 105-ös rendszeres utasaként is érdeklődöm.)”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 89 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
VakzKommondor
2016. március 15. 10:45
nyugi dávidka! épp most építik át a budaörsi utat kitudja hány 10 milliárd forintból, hogy a buszok kettő perccel hamarabb átérjenek a túloldalra. P+R parkolók semmi.
kuzmics
2016. március 15. 07:39
Ez most építi magát? Vajon kik állnak mögötte? (úgy igazából)
Bravo
2016. március 15. 02:12
Nem normális aki a jelen körülmények között belvárosi mélygarázs ellen tiltakozik. Mi a környezetbarát megoldás, a holdgarázs? Ez olyan mint a Demszki, aki vidéki házából telepjáróból naponta ingázva osztotta a népet és azért tagadta meg a 10-es út fejlesztését, mert azzal növekedett volna a forgalom. Most az Adrián futtatja hajóit. Ugye te is támogatod a testvérek javaslatát a nemzeti kincsként működő Déli lebontásáért valamint a Keleti megszüntetéséért? Amikor hatalomra kerülünk, akkor ezért nem felejtünk Dávid.
brabant89
2016. március 15. 01:35
Kedves Dávid, a Fidesz ennyire képes.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!