„A kormányzat oktatáspolitikájával szembeni fellépés nem korlátozódott sem a tanárok bérének emelésére, sem a KLIK eltörlésére. Tanárok és diákok egyaránt az oktatási rendszer átfogó megújításának szükségesséről beszélnek, érdemi szakmai-, társadalmi vita bontakozhat ki arról, hogy ki, milyen iskolába szeretné járatni a gyermekét. Mindenki megfogalmazza, hogy milyen lenne, az ő iskolája. Ebben a közös gondolkodásban, programalkotásban a következő pontokat tartom kiemelt jelentőségűnek:
1) A sikeres ország a sikeres iskolában kezdődik. A sikeres iskola pedig a jól képzett, anyagilag és erkölcsileg egyaránt megbecsült, szabadon oktató tanárokkal. Újítsuk meg a tanárképzést, alakítsuk át az oktatási módszertant a 21. század viszonyainak megfelelően.
2) Egy kezdő tanár fizetése ma nem éri el a 90 ezer Ft-ot és csak 30 év munkaviszony után közelítené meg a 150 ezer Ft-os szintet. Ez a bérszínvonal elfogadhatatlan, minden kezdő pedagógus fizetésének el kell érnie a havi nettó 150 ezer Ft-ot, ide értve a bölcsödei és óvodai ellátást is.
3) Óraadói jelleggel a lehető legtöbb szakma képviselőjét be kell vonni a középiskolai oktatásba, annak érdekében, hogy minél több nézőponttal, szakmai úttal, karrier lehetőséggel ismerkedhessenek meg közelről a diákok. A munkatársaikat rendszeres iskolai előadásra küldő vállalkozások számára adókedvezményt kell biztosítani.
4) A játékos angol oktatás, a digitális tudás, a zene és drámapedagógia széles eszköztárának beemelésére van szükség a korai fejlesztésbe, minden állami intézmény, minden tanulója számára.
5) Az alaptanterv projekt-szempontú, a kreativitást, a csoportban történő együttműködést fejlesztő átalakítására van szükség.
6) Biztosítani kell az alapvető gazdasági ismeretek elsajátításának lehetőségét, a családi életre való felkészülést, az egészséges életmód megismerését, az irodai programcsomagok felhasználói alkalmazását, valamint az angol nyelv minél magasabb szintű elsajátítását.
7) Újabb két tanítási nyelvű képzési osztályok indítására van szükség, a világnyelvek mellett a környező országok nyelvein, így oroszul, lengyelül, szlovákul, románul, szerbül és horvátul egyaránt.
8) Ösztönözni kell a digitális tudás minél mélyebb elsajátítását, a programozási nyelvek ismeretét, különböző szoftverek gyakorlati alkalmazhatóságát.
9) 14 év alatt a házi feladat minimalizálása szükséges.
10) Vissza kell állítani a 18 éves korig tartó tankötelezettséget, a tankönyv választás szabadságát, tovább kell bővíteni az államilag finanszírozott főiskolai és egyetemi helyek számát.
11) A családok életét megkönnyítő, rugalmas bölcsödei és óvodai ellátást, több családi napközit és alternatív foglalkoztatási formát kell kialakítani, hogy munka mellett is könnyebb lehessen a gyermekvállalás.
12) A KLIK megszüntetésére, az igazgatási rendszer átalakítására, a helyi önkormányzatok, a szülői munkaközösségek, a tanárok és a diákok érdemi bevonására van szükség az iskolák irányításában.”