Nyílt levél a taxis tüntetőknek egy úgynevezett utastól

2016. január 20. 21:33

Rábasztál, cimbora. És a világ legcsodálatosabb, legigazságosabb módján basztál rá. Ugyanis az egyenlőtlen versenyhelyzetet TE MAGAD zsaroltad/alkudtad ki 2013-ban. TE ragaszkodtál hatósági árakhoz, hogy kiszorítsd a kisebbeket.

2016. január 20. 21:33
frontember
frontember megmondja

Sziasztok srácok!

Gondolom nem gond, ha tegeződünk, az elmúlt 20-25 évben én is ezt hallgattam, ha beültem hozzátok, sőt sok esetben meg se kérdeztétek, hogy szabad-e. Azért írok nektek röviden, mert az utcán és a fejekben botrányosan nagy a káosz, láthatóan nem nagyon értitek, mi történik veletek - hadd segítsek egy picit!

Ugyebár mindössze 1 nap alatt kiderült néhány 'aránylag' fontos dolog a tüntetésetekről:

1. A kutyát nem érdekli a problémátok. Sőt.
2. A kutyát nem érdeklitek ti magatok. Sőt.
3. A kutya sem reméli, hogy eléritek, amit akartok. Sőt.

Nem akarok rosszindulatúnak tűnni, de ez sajnos nem véletlen. És nem is egy oka van. A régi időkben a tiétekhez hasonlóan pacsizós-kacsintós rendszerben működött minden. És igen, volt orvos, aki hazavitte a kincstári ágyneműt, és volt, aki nem. A gyár gépein sokan műszak után fusiban melóztak, és volt olyan, aki nem. Volt pincér, aki meg pisszentett, amikor a csapvizet kinyitotta, és volt, aki tényleg ásványvizet hozott. Azóta pedig - döbbenj meg! - sok-sok olyan szakma van az orvostól a vendéglősig, ügyvédtől a melósig, ahol emberek évtizedeket, vagy éppen tízmilliókat áldoztak arra, hogy a becsületeseket megkülönböztessék a csalóktól, kóklerektől. Hogy elhatárolódjanak a mocsoktól, a lopástól, a szarházi gondolkodástól. Szakmai és civil szervezetek alakultak és melóztak baromi keményen azon, hogy az igazi minőség újra számítson, és egy-egy szakmának újra legyen respektje. Ők nem a konkurenciát akarták erővel kiszorítani, hanem a szart. A becstelent. A hazudósat. Tudom, hogy sok szakma, és szakmákon belül rettenetesen sok szereplő még mindig hátravan a folyamatból. De most nem ez a kérdés. Hanem ez:

Ti hol voltatok eközben? Elmondom, srácok. Átalakulás, megújulás helyett ti 26 év alatt hozzászoktattatok minket ahhoz, hogy a taxis továbbra is néha bunkó. Néha érthetetlen módon cigizik. Meg elmondja útközben valami fura okból, hogyan burkolta le otthon a teraszt a spanokkal. Vagy hogyan csal adót. Honnan lopja a benzint. Melyik autószerelő havertól van okosba a melyik faszom alkatrész a 20 éves szarban, amiben éppen ülünk. Sajnos megszoktuk tőletek, hogy van olyan válasz mondjuk éjfélkor az esőben, hogy 'nem viszlek el', vagy 'arra most nem megyek'. Meg kellett szoknunk, hogy utcán nem szabad leinteni autót. Megszoktuk, hogy a barátnőinket éjszaka lehetőleg nem ültetjük be egyedül hozzátok. A külföldön élő rokont csakis akkor, ha jól beszél magyarul. Budapesten a 90-es és 2000-es évek tájékán még tök 'normális' dolognak számított, hogy taxisok az utcán verekednek. Pofozkodás ment a droszton. Maffiaháború a szállodákért, az éjszakában, a reptéren. Ti így modernizáltatok. Magántaxisok trükkjeitől a hatalmas taxitársaságok mindenféle ügyeiig.

Igen, volt és van becsületes taxis, mielőtt rám szóltok az általánosításért. Tudjuk, utaztunk velük is. De mekkora az arány? 5%? Őket igazán sajnáltam eddig, mert nekik eddig tényleg szar volt. Már nem sajnálom, mert amelyiknek esze van, már Uberezik. De vajon hol voltak a becsületes taxisok, amikor a becstelen kollégák lehúzták 25 évig a turistát? Fejpénzt kaptak az éttermektől, ha azt a helyet ajánlják? Ezek ellen miért nem tüntettetek? Amikor az Intercontinentalból a Marriottba vitte a kolléga a turistát 70.000-ért, akkor miért nem zártad le a rakpartot? Amikor máskor a szállodás barátom mesélte, hogy a portások és londinerek szaladtak ki megmenteni a szállóvendéget, mert már ott állt a hotel előtt 8 taxi és boxerrel kényszerítették a tiltakozó külföldi utast, hogy fizessen 40.000 Ft-ot? És ez nem 5 évente egyszer fordult elő. Hol voltak a becsületes taxisok, amikor a becstelen kollégák azzal rombolták a bizniszt, hogy több ezer eurót húztak le kisgyerekes menekültekről? Utolsó pénzüket csalták ki kiszolgáltatott nyomorultaknak? Akkor hol a faszomban voltatok, srácok? Akkor nem fájt a jogsértő magatartás? Egyáltalán miféle vicc ez, hogy a taxis követel jogkövető magatartást bárkitől is? De most komolyan? Ki tudja mondani valaki röhögés nélkül Magyarországon ezt a mondatot? 

Veletek meg sajnos amúgy sem lehet. 2016-ban az a bajod, hogy kevés utas választ téged, mert erőszakosnak, csalónak, félelmetesnek tart (sokszor okkal ugye), arról nem beszélve, hogy legkésőbb az Uberrel tényleg kiderült, hogy arcátlan és nevetséges árakon dolgoztok. Te meg kimész az utcára, fenyegető, erőszakos vagy, és követeled, hogy a gusztustalanul magas áraidon legyek szíves kötelező jelleggel veled utazni? Ettől szerinted majd téged választalak?

Te nem azért tüntetsz, hogy visszaszerezd az utast. Baszol az utasra. Nem azért tüntetsz, mert másnak a feltételei mások. Te azért tüntetsz, hogy a TE módszereiddel statáriális alapon tiltsanak be mindenki mást, és a te szar, elavult, aljas, nevetséges áron szolgáltatott nevetséges szolgáltatásodat írják elő nekem kötelezőként.

Rábasztál, cimbora. És a világ legcsodálatosabb, legigazságosabb módján basztál rá. Ugyanis az egyenlőtlen versenyhelyzetet TE MAGAD zsaroltad/alkudtad ki 2013-ban. TE ragaszkodtál hatósági árakhoz, hogy kiszorítsd a kisebbeket. Akik már akkor 190-ért vittek engem. Hatóságilag bezárattad. Akkor nem annyira érdekeltek téged az »egyenlő versenyfeltételek« ugyebár. Amikor ott volt a lehetőség, hogy egy piacon 180-200ft/km árú szolgáltatást nekem előírhattok 280-ért, ott valahogy nem üvöltöztél »versenyfeltételek« témakörben. Nem nagyon mentél ki tüntetni, hogy »Ne húzzátok le az utasaimat!!!«. Nem nagyon láttalak, cimbora. Amikor másokkal basztak ki hatóságilag, amikor a teljes utazóközönséged őrjöngött, akkor nem hiányoztak a lelkednek a korrekt feltételek.

Plusz hogy vegyelek komolyan, amikor azt olvasom a tüntetéssel kapcsolatban »érvként«, hogy neked 2-3 naponta autót kell mosatni, és hasonló költségeid vannak? Te hallod magadat? A fogorvos is tüntessen, mert neki fertőtleníteni kell a fúrót? Az neked egy extra teher, hogy tiszta autóval utazhassak? Ez nem alap? Vendéglős is tüntessen, mert minden tányért mindenkinek külön el kell mosnia? Geciség, nem?

Hát ez a baj veled. Te fenyegetőzöl, mert fogalmad nincsen rólam. Te úgy szeretnéd visszaszerezni az utasaid bizalmát, hogy szétbaszod a hétfőjüket, aztán - bár bejelentve előre nincsen - a kedd-szerdát is. Jogkövetésért tüntetsz, de már a tüntetésed sem az... Úgy akarsz barátságos és kellemes szolgáltatónak látszani, hogy bekommenteled a neten a téged kritizálóknak, hogy »majd ha beülsz hozzám a beteg anyáddal, ott legyen nagy a pofád«. Szimpatikus. Szívesen fizetnék ilyen szolgáltatásért, komolyan. Szívesen vennék igénybe szolgáltatást olyanoktól, akiknek a maguk közül kiválasztott képviselői (akik kopasz, tréningruhás, nagydarab, utcán üvöltöző arcok amúgy) eleve komoly félelmet keltő, fenyegető külsejű, fenyegető hangú, fenyegető dolgokat mondó emberek - az a típus, akivel soha, semmilyen körülmények között nem akar találkozni tisztességes, normális kultúrember. Eddig is csak azért, mert muszáj volt.

Nem emlékszem rá, hogy a hatósági árakról való alku közben eszedbe jutott volna, hogy az aránytalan, pofátlan árak igazából egy nagyon durva aljasság az utasaitok ellen. Nem emlékszem rá, hogy a taxisok legendás jogsértései miatt bármelyikőtök kiállt volna. Nem emlékszem rá, hogy tüntetnél azok ellen, akik 2 éve nem matricáznak sárgára, kurvára nincs engedélyük, de sárga rendszámmal és hatalmas mercikkel simán ott állnak a nagy irodaházak, hotelek, éjszakai szórakozóhelyek környékén. Nyilván nehéz fiúk. Az ő kocsijukat bezzeg nem köpködöd meg rugdosod, mint az egyetemista Uber sofőrt. Bátor vagy és kemény. Nem emlékszem rá, hogy a taxisok pontosan mikor hirdették meg azt a tüntetést, aminek az a célja, hogy 25 év után eltűnjenek a világ útikönyveiből és turisztikai weboldalairól azok a felhívások, amik a budapesti taxisok mocskos trükkjeire hívják fel a figyelmet, és nyilvánvalóan sok milliárdos kárt okoztak a teljes turisztikai szektornak.

Most olyan apróságokról tényleg ne beszéljünk, hogy egyedülálló módon adózol (amikor éppen), más szakmák a tiéd sokszorosát fizetik. Te meg azt kiabálod az utcán, hogy a matrica, meg az engedély, meg a többi szar 200-300e Ft-ba került? Szerinted melyik szakmában kerül ennyibe az "indulás"? Mások milliókat fizetnek ki hatósági engedélyekért, vagy még többet, hogy az alkalmazottaikat a törvények szerint továbbképezzék, vagy a megfelelő papírok meglegyenek, vagy megépítenek/beszereznek/fejlesztenek, hogy pályázati feltételeknek, vagy ántsz, vagy nav előírásoknak feleljenek meg. Nem átmatricázni kell egy kocsit, ember. Te meg erről ordibálsz?

Budapesti taxisok nagyobb öngólt szerintem még az életben nem lőttek, mint ti most. Ennél egységesebben átirányítani az embereket az Uberre az Uber biztosan nem tudta volna. Se senki. Ennyire egységesen maga ellen fordítani az egész várost nagyon keveseknek sikerül.

És hogy erre pont az év leghidegebb néhány napját sikerült kiválasztani, az komolyan, már csak a koktélcseresznye a habon. Hogy nevetni is lehessen. Bár ezt is taxis módon oldod meg, mert kiállsz a kocsival, aztán elmész kávézni. Öten őrzik a kocsikat, a taxis meg sehol nincsen. Kíváncsi lennék az arcodra, ha a nővérek is úgy tüntetnének, hogy a buszsávodba kitolja a kórházi ágyat, aztán otthagyja a picsába 3 napra. Az év vicce az a tüntetés, amelyik még a taxisnak sem annyira fontos, hogy legalább ott legyen ő maga is. Ő bazmeg a saját tüntetésén sincs ott. De azért követelés az van. Amolyan taxis követelés. Hogy kapcsolják le az Ubert. Holnap meg a göncölszekeret, nem? Oldják meg!

Mindenki azt kapja, amit megérdemel. Amit pedig ti műveltetek az elmúlt évtizedekben, olyan a világon nincs. És ne is legyen soha többet.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 171 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
d.a.angela
2016. január 21. 12:17
Modjuk, hogy most éppen ezt így érezheti az író. De régen a fix árak bevezetése a túl nagy díjak ellen is volt. Akkor éppen az volt a jó. Túl haladtunk azon az időn. Világos, hogy a fix árak mellé a net terjedésével valaki be akarja magát lopni versenytársnak. Mert ez egy könnyű lenyúlás. Az utasnak nagyon jó, hogy olcsóbb a taxi, ezért tudják növelni az utasszámot. De ha végleg tönkreteszik a taxisokat, fel fognak menni az árak. Amikor megtörténik az első súlyos Uberes baleset, sofőr, vagy műszaki hibából adódóan, akkor az utasok fogják követelni a biztosítást, szigorítást az államtól. Az írónak nincs oka röhögni, mert az Uberes taxizás olcsóbb, de ha igaz, hogy a Uberes taxisok egyike sem fizet adót, majd máshol leverik rajta és az nem választható lesz, hogy beüljön-e taxiba, hanem hanem kötelező. Az emberek hajlamosak kárörvendően, a pillanatnyi előnyöket nézni, a másik gondján röhögni. Pedig ez egy folyamat, amit egészében kell nézni. És a taxisok között is van sok rendes, akik a munkájukat, megélhetést elveszítik.Ez nem nevetséges. Az emberek igénylik az olcsóbb utazást, ezt meg is lehet valósítani. A taxisoknak is fejlődni kell, követni a piacot, létrehozhatnak egy ugyanilyen rendszert, a cég központi része nélkül. Több lenne a munka, olcsóbb a szállítás. Az állam pedig törvénnyel biztosítsa, hogy az utas biztosítva legyen, a söfőrnek legyen némi felelőssége és az adó befizetésre kerüljön. Több utas lenne, az utas kevesebbet fizetne, viszont így biztonságos a tevékenység. Csak a rendszert kell változtatni úgy, ahogy változtak a körülmények és igények.
írmag
2016. január 21. 11:42
1990. ügylete után újra utat lezárni? Emberszabásúak, ezt követően jóval több, mint 30000 embert tettek utcára, lett munkanélküli, költöztettek úgy ki, hogy az utcán lakhatnak, többmilliós elvégzett munkákat nem fizettek ki, kis üzletek tömegét kellett bezárni a plázák miatt, stb. Sorolható lenne, de kérdés melyik csoporttal voltatok ti szolidárisak, vagy csak az alattomos (okosba előadott) utaskopasztás volt a lényeges? Milyen alapon vártok bármilyen szolidaritást a törvénytelen közlekedést akadályozásában? (Megélhetést adhat a személyfuvarozás, de egy nem dolgozó tulajdonos külön eltartása már nem fér bele.)
El Qró
2016. január 21. 11:33
A termőföld lehetséges vevői között többek között említették a Kishantost “szétverő” Zászlós Tibort és érdekeltségi körét, Mészáros Lőrinc felcsúti polgármestert, Tiborcz Eszter Zsuzsannát, Orbán Ráhel sógornőjét, Nagy Pétert a NFA elnökének unokaöccsét is. – Ha szükséges, akár fizikai erővel is, de meg kell akadályozni a földárverések sikerét. – A tiltakozó akciókat addig folytatják, amíg az emberek meg nem értik mi történik az állami földekkel, és amíg a kormány nem vonja vissza az erről szóló kormányhatározatot. Dr. Ángyán József emlékeztetett arra is, hogy Orbán Viktor neki azt ígérte, „abban állapodtunk meg, hogy az állam részéről termőföldet venni fognak és nem eladni”. Mi meg arra emlékezzünk, hogy a miniszterelnök úr figyelmeztetett bennünket, hogy ne arra figyeljünk, amit mond, hanem arra, amit tesz. https://internetfigyelo.wordpress.com/2015/11/10/nem-errol-volt-szo-a-kormany-nem-tulajdonosa-csak-kezeloje-a-rabizott-nemzeti-vagyonnak/
El Qró
2016. január 21. 11:32
A vidék életében tragikus változást fog hozni, mert a munkát és a megélhetést veszi el a valóban mezőgazdaságban dolgozóktól. (A Mezőhegyesi Ménesbirtok területéből például 6000 hektárnyi terület és 400 munkahely sorsa lett kétséges, miközben elég egy plébániára bejelentkezni, hogy az illető részesedést követeljen.) – 10-15 éven belül drasztikus élelmiszerár növekedéssel jár, és teljesen kiszolgáltatottá válik a magyar lakosság. – Szakmailag elhibázottnak, emberileg erkölcstelennek tartják, a társadalom szempontjából igazságtalannak. – A földműves minősítéshez elegendő egy hat-hetes tanfolyam elvégzése, még ha soha nem is foglalkozott a pályázó mezőgazdasággal. – Az állami tulajdonban lévő földek árverezésére olyan időben kerül sor, amikor a hazánkat sújtó migráns invázió eltereli a lakosság figyelmét, ráadásul rendkívüli sürgősséggel, a nyilvánosság és a közvélemény mellőzésével. A felszólalók a földeladást „földrablás”-nak minősítették.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!