„Az üveggyár tulajdonosától az InfoRádió riportere először azt kérdezte, melyik a kedvenc magyar bora.
Az édes tokaji világhírű bor, amely igencsak keresett, az új fejlesztésünk, a legújabb poharunk, azonban a száraz tokaji furminthoz készült, amit én személy szerint nagyon szeretek.
Miért éppen a Tokaji furmintot választotta a kollekció kibővítéséhez, miért nem mondjuk a Tokaji aszút?
Ehhez a projekthez minket felkértek, vagyis nem a mi ötletünk volt, azonban éltünk a lehetőséggel. Mi magunkat pohártervezőként definiáljuk. Amikor a különböző régiókból különleges eszközöket keresnek, hogy saját boruk minőségét a lehető legjobban be tudják mutatni, olyankor minket keresnek fel. Ilyenkor közösen, kóstolóval egybekötve igyekszünk nagy gyakorlattal rendelkező emberekkel kialakítani a megfelelő terméket, amiben különösen fontos a méret, a forma és a perem átmérőjének harmóniája, amely segíti a bor legjobb megjelenését biztosítani.
Természetesen a bor minőségén nem tudunk javítani, azonban a megjelenését, tökéletessé tudjuk tenni. A bor az illattal indul, ezt követi az ízérzet, ami a szájban alakul ki, és a legfontosabb része a bor ízlelésének a legvége, az az illatérzet, ami a lenyelésekor jelentkezik. Ez az a három mozzanat, amire mi képesek vagyunk hatni, a formával, a mérettel és a perem átmérőjével.
Ez egyben akkor azt is jelenti, hogy a furmintot másfajta pohárból kellene kóstolni, mint a többi fehérbort?
A célunk az volt, hogy kifejlesszünk egy olyan poharat - amit ma este mutatunk be - amelynek megvan a kapcsolata a szőlővel, a régióval, a termőfölddel, a mikroklímával, az emberekkel, akik készítik. Azt szoktuk mondani, hogy a poharunk egy szószólója, vagy másként hangosbeszélője a bornak, ami így könnyebben tudja az üzenetét eljuttatni az őt kóstoló emberhez.”