„- Milyen különbség lesz a korábbi Szepsy-borok és a luxusmárka minősége között?
- Minőségi különbség nem lesz, csak mennyiségi. Az egyszerű borok két vagy három fajtából készülnek, a csúcsborok pedig csak egy fajtából, a csúcsdűlő csúcsparcellájából. Na most ezt a csúcsparcellát nyilvánvalóvá kell tenni a világon is. Az aszúnál kijön a 2013-as és megelőzi majd a 2015-ös évjáratot, ahol többezer százalék lesz a csúcsáremelés.
- Ez számokban kifejezve mit jelent?
- Azt, hogy eddig 80 euróért, most pedig 1000 vagy 2000 euróért lesz egy palack.
- Miért érzi úgy, hogy ez piaclélektanilag most szükséges?
- Egyszerűen helyre kell tenni, hogy mi mennyit ér. Ezt nem kimondani kell, hanem az áron kell nyilvánvalóvá tenni. Nem akarom mindenféleképpen eladni őket. Ebben nem az a hír, hogy megveszik, hanem hogy van. Hogy valaki elmondhassa, hogy ő már látott ilyet. Fiam megkérdezte a dűlős aszúk kapcsán, hogy biztos eljött-e az ideje ennek. Mondtam: igen, nincs tovább. El kell dönteni, hogy ki az első édesborban a világon.”