Budapesten többet kaptunk, mint egy világeseményt
A Nemzetközi Atlétikai Szövetség elnöke, Sebastian Coe elárulta, mivel nyűgözték le a magyarok.
Győzzön a drágább! A túl olcsó gyanús.
„A főváros nem szereti az olcsójánoskodást. A BKK is azzal indokolta a Közgép-döntést, hogy »bizonyos egységárai túlzottan alacsonynak bizonyultak«. A hírek szerint hasonlóra készül a BKV is. A 3-as metróvonal kocsijait az észt Skinest Rail csaknem kilencmilliárddal olcsóbban újítaná fel, mint a vetélytárs orosz Metrowagonmash. De a közlekedési cégnél állítólag keveslik az árat. Az orosz siker nyilván jobban tetszene az idekészülő moszkvai polgármesternek. Mindettől nyilván teljesen függetlenül négy kormánypárti képviselő kiemelt beruházássá minősítené a 3-as metró felújítását, így lerövidülne az engedélyezés, a fellebbezések és perek pedig nem halasztó hatályúak. Pénzt, mondjuk, nem adnának hozzá. Így a főváros 15 milliárd forintot kénytelen fizetni a kocsifelújításra felvenni szándékozott 60 milliárdos kölcsön után. Mert fontos ugyan, de újat azért nem vehetnek.
Győzzön a drágább! A túl olcsó gyanús. Az érvelés nem tűnik annyira nyakatekertnek, ha visszaidézzük a római-parti védmű előző tervezési szerződésének elszámolásáról szóló vitát. Abból ugyanis kiderül, hogy nem kidobott pénz a használhatatlan tervekre fizetett 66 millió, különben is az új dokumentációra már 400 milliót különítettek el. A gát ára is emelkedett kissé. Korábban 5–8 milliárdra becsülte a városvezetés, most már 50 milliárdot szánnak a csillaghegyi öblözet védelmére. Van itt pénz.”