„A cikk megjelenése után számos érintett kereste meg lapunkat, köztük az ország legjobb középiskoláinak tanárai, akik elmondták, hogy a titoktartási furcsaságok ellenére a programot ígéretesnek és fontosnak tartják, mert jelen körülmények között segítené a magas színvonalú pedagógiai munkát végző kollégák elismerését és hosszabb távon az iskolában folyó munka minőségének javítását.
Nem kételkedünk ebben, biztos így van, sokkal szebb lesz a börtönudvar muskátlival beültetve. Megdöbbentő látni, ahogy az Orbán-kormány alatt újra megjelennek a Kádár-rendszer túlélési stratégiái. Jó szándékú és tisztességes szakemberek próbálják megtalálni a kiskapukat annak érdekében, hogy a rendszert javítsák, miközben az összes súlyos probléma (központosítás, uniformizálás, túlterhelés, korai szelekció, szegregáció, gyerekellenesség, elavult szemlélet stb.) menthetetlenül magából a rendszerből következik.
(...)
Ugyanez a csapda a tankönyvkészítésben. A múlt héten egy szakmai konferencián ezzel szembesülhetett a kísérleti tankönyvek írásában részt vevő Németh György, az elismert ókortörténész. Az általa írt tankönyv színvonalasabb lesz, mint számos másik a korábban forgalomban lévők közül? Lehet. Csak éppen maga az államosított és uniformizált tankönyvellátás katasztrofális. A lelkiismeretes szakemberek kicserélik a törött téglát a falban. Abban a falban, ami a szabadságtól választ el, és ami javítgatás nélkül hamarabb összedőlne.”