„Tehát indulhat a háború?
Ez nem erről szól. Nem Simicska Lajos ellen, vagy nem a médiaháborúról szól a Garancsi Istvánnal történt megállapodás, nyilván erre irányul a kérdés. Egyszerűen Garancsi úr úgy döntött, hogy ugyan sok területen jelen van, a médiapiacon még nincs, és szeretné kipróbálni magát itt is. Egyáltalán nem merült fel, hogy a Simicska elleni mozgolódás miatt száll be az ESMA-ba. A mi reklámhordozóink, a jelenlegi médiafelületeink, a kandeláberek amúgy sem kifejezetten Simicska médiaportfóliójának konkurenciái.
Viszont Simicska annak idején szívesen megvette volna az ESMA Zrt.-t...
Ez így igaz, de nem sikerült. (...)
Konkrétan egyébként milyen törvényi változást várnak?
Szerintünk teljesen más koncepcióval kellene kezelni a kandeláber piacot. Ami miatt le kellett szedni táblákat, a közlekedés biztonságára való hivatkozást igyekszünk átemelni, de teljesen máshogy közelítjük meg a törvényt, mint eddig: például egységes városképet formálnánk, adott magasságba helyeznénk át a táblákat. Egyéb médiafelületeink kapcsán az önkormányzatok eddig is keresték velünk a kapcsolatot, hogyan lehetne hatékonyan tájékoztatni az embereket, például a legközelebbi ügyeletes rendelőről, stb. Ha újra lesz kandeláberreklám, ezen igényeket is ki tudjuk majd elégíteni. Igazából az önkormányzatoknak hiányzik a legjobban, hogy ez a reklámfelület nem segíti (főleg a nagyvárosokban) a helyiek tájékozódását. Ha mindez egy jó városképi megoldással, európai színvonalon tudna megvalósulni, mindenki csak nyerne vele.”