„Óriási lebukás: önök közül sokan olvasás nélkül kommentelnek – szól az Index tegnapi olvasóközönség-kutatásának címbe is emelt következtetése. Módszerük egyszerű volt: április elsejére kitaláltak egy teljesen kamu, feltehetően nagy tömegeket irritáló állítást (arról, hogy a vidéki magyar emberek intelligensebbek, mint a budapestiek), gyártottak rá egy hangzatos címet és leadet, majd megosztották a hírfolyamukban. A cikk törzsszövegében jelezték, hogy a téma nem komoly, az egész csak a facebookos közönség tesztje, tehát aki vette a fáradtságot a kattintásra (nem nehéz), rájöhetett, hogy miről szól a történet.
Az eredmény parádés: a csali cikket 13 ezren osztották meg, a hozzászólók között tucatszám voltak, akik kizárólag a cím és az ajánló alapján formáltak indulatos véleményt a témáról.
A jelenség persze nem csak az Index Facebook-táborában létezik.”