„Ha a furmint mellett tesszük le a voksot, akkor az alábbiak nem kerülhetőek meg:
- Definiálni kell a száraz furmint termékpalettát, az alaptól a dűlőszelektált csúcsokig.
- Ehhez minőségi paramétereket, eredetvédelmet kell rendelni, a jelenleginél sokkal jobban definiált és sokkal szigorúbb termékleírásokkal, amit borvidéki szinten érvényesíteni lehet.
- Nagyjából meg kell határozni egy kb. éves palackszámot a termékpaletta minden sávjában, és azt hogy mindezzel kiket célozunk meg, és milyen áron.
- Fel kell készülni az évjárathatásokra, mi történik, ha egy extrém rossz időjárású évben a palackmennyiség jó része kiesik.
- Meg kell határozni, hogy mi, illetve miből mennyi megy a hazai fogyasztóknak, és mi a nemzetközi piacra.
- Valamit kezdeni kell az édes bor és száraz fehér bor vonallal, mind a kettőre koncentrálunk, vagy csak egyikre. Ha mindkettőre, akkor ezt hogyan tesszük, párhuzamosan, vagy egymástól elválasztva.
- Kezdeni kell valamit az eltérő borvidékeink eltérő karakterű furmint kérdéssel.
- Közösségi, helyi, borászati szintű marketing kell, mely mögé finanszírozási forrásokat szükséges rendelni.
Megannyi eldöntendő kérdés és teendő. Sok még a munka, az út elején vagyunk.”