Hogy mit jelent mindez a magyar sajtó számára? Sokan most azért szurkolnak, hogy dőljenek be Simicska médiaérdekeltségei. Messzemenően nem értek egyet velük: egyrészt az ott dolgozó újságírókra, másrészt úgy általában a magyar nyilvánosságra tekintettel sem. A magyar sajtó sokszínűsége és címgazdagsága alapvető nemzeti érdek, a Magyar Nemzet épp úgy nagy hagyományú, fontos örökségünk, mint a Népszava – gondoljunk bármit is a pillanatnyi tartalmukról. Az élet rendje, hogy lapok, csatornák és híroldalak születnek és tűnnek el. Természetes, hogy a különféle szerkesztőségek mindenféle dolgokban vitában vagy akár haragban állnak más szerkesztőségekkel, azt azonban sosem tudtam megérteni, amikor ez odáig fajul, hogy valaki kifejezetten egy másik orgánum megszűnését kívánja, illetve azt ünnepelje, azon gúnyolódjon. Szerintem jó, hogy van Klubrádió, jó, hogy van Tilos Rádió, függetlenül attól, hogy a legtöbb esetben mennyire nem értek egyet azzal, amit képviselnek.
A magyar sajtó a nemzeti kultúra része, nemzeti szuverenitásunk egyik fontos pillére, és sajnos egyáltalán nincs jó bőrben. A médiaipar a valós gazdasági súlyánál sokkal nagyobbnak látszik, és sokan azt gondolják, hogy rendkívül jövedelmező is. Erről szó sincs: a médiapiacot jelentős részben meghatározó reklámpiac a mai napig meg sem közelíti a válság előtti méretét, nemhogy reál-, de még nominálértéken sem. Míg 2008-ban még 200 milliárdosra becsülték a hirdetési piac méretét, 2013-ban már csak 175 milliárd forintos volt a teljes reklámtorta. A teljes televíziós és rádiós reklámbevétel együtt sem éri el az 55 milliárdot, ami messze elmarad attól, amit a közmédiára fordít a magyar állam, egészen lesújtó eredménnyel.