Hajtűkanyar

2015. január 23. 07:58

A kormány tegnapi döntéseivel igyekszik úgy borítani fátylat a sok indulatot kiváltó első hónapra, hogy azt próbaüzemmé minősíti. Az a baj ezzel, hogy a kísérleti időszakot is az autósok finanszírozták.

2015. január 23. 07:58
Jámbor Gyula
Magyar Nemzet

Szögezzük le, a nagyvárosokat elkerülő gyorsforgalmi utak díjasítása rossz irány, és a mostani módosítások ezen mit sem változtatnak. Ám az az intézkedéscsomag, ami januárban életbe lépett, több más elemet is tartalmaz. A legfontosabb a megyei matricák bevezetése. Önmagában ezzel senkinek nem volt vitája, még ha néhány megyében a rövidke sztrádaszakaszért érthetetlennek tűnt is a külön matrica megvásárlása. De ugyanilyen talány volt az is, hogy a Duna-hidakra miért kellene kétszeres díjat fizetni. Volt a csomagban még egy elem, ami viszonylag keveseket, ám annál fájdalmasabban érintett, mely a kilencszemélyes kisbuszok autópályadíját emelte volna az eddigi duplájára. Tekintve, hogy ezek jelentős része nagycsaládosok, mozgássérültek, valamint az önkormányzatok kezében van, érthető, hogy a kormány most mégis könnyítést ajánl. Arra azért felhívnánk a figyelmet, hogy bár az említett intézkedések bevezetése időben egybeesik, szakmai értelemben semmilyen kapcsolatban nincsenek egymással. Csak a nyilatkozatokban kerültek egy kalap alá.

A kormány tegnapi döntéseivel igyekszik úgy borítani fátylat a sok indulatot kiváltó első hónapra, hogy azt próbaüzemmé minősíti. Az a baj ezzel, hogy a kísérleti időszakot is az autósok finanszírozták. A törvénytisztelő polgár nyilván nem hajtott fel fizetős útszakaszra matrica nélkül, ezért álltak sokan fél órákat az első napokban a benzinkutakon, tépték a hajukat mások a számítógépük előtt, ha online kívántak fizetni érte, de sokadszorra sem sikerült. Ezen nem segít az sem, hogy a kormány utólag elengedi a pótdíjat és a szolgáltatási díjat. Felelős politikusainktól sokszor hallottuk már, hogy előbb mérni, aztán vágni. Ebben az ügyben mintha fordítva történt volna.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 83 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
rosszkutya
2015. január 23. 19:38
És mielőtt még bárki elkezdene azon lovagolni, hogy Ő hetinek hívja a tíznapost: havi 2x tíznapos matrica az 6 ezer forint, ami egy évben 12x 6 ezer = 72 ezer forint. Elmondása szerint most harmadával olcsóbb lett neki a buli, két megyeivel matrica megvásárlása révén, ami 10 ezer forint, úgyhogy ez még akkor is kamu, ha egyébként elegánsan tovasiklunk afölött, hogy ki az az állat, aki 72 ezret költ évente matricára ahelyett, hogy vett volna 43 ezerért egy évest. 72 ezer harmada 24 ezer, ha harmadával olcsóbb, akkor 48000 lenne. Ha Puszikának lenne valami nagyon halvány fogalma az autózásról, illetve az autópályahasználat díjairól, akkor simán bekamuzhatta volna, hogy eddig évente ötször ment, tíznapossal, ami 15 ezer. Ehhez képest valóban a harmadával olcsóbb lenne két megyei matrica. De nem ezt írta.
rosszkutya
2015. január 23. 18:14
Puszi! Az összes magyarországi személygépkocsi hány százaléka található a Közép-Magyarországi régióban?
madarasi.abel
2015. január 23. 13:51
A megyei matrica akár jó is lehet. De jónak nevezni azt, hogy az autósok egy részét a díjjal leterelik az elkerülő utakról, s így bevezetik a városba, az teljes hülyeség, a cél éppen az ellenkezője kellene, hogy legyen. De csak maradnak a dugók, szmog, egészségkárosodás, stb.
Tintamin
2015. január 23. 12:55
Na, mivan-mivan. Ez a magyarnemzet? És mi lesz a kötelező seggnyalással? Hát már a pártsajtó sem a régi?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!