Eretnek az, aki hisz Hugh Grant hazugságainak
Vallásról, hitről és választásról veszélyes a nagyközönségnek nyilatkozni vagy akár szónokolni, mert könnyű belefutni abba a hibába, hogy alaptalanul valótlanságokat állítunk.
Ezért nagy tévedésben vannak, akik úgy gondolják, hogy a Jézus-karikatúrák miatt hasonlóképpen meg kell sértődniük, mint az iszlámistáknak a Mohamedet gúnyoló rajzokon.
„A liberális demokratikus jog lényege az, hogy eltörli a bálványokat és a törvény egyenlősége fölött álló hamis tekintélyeket. A bálvány ellentéte a szabadság, a szabadság ellentéte a bálvány. A szabadságot pedig a jog védi meg a bálványtól, ezáltal a jog lesz a legfőbb tekintély. Amit kiveszek az egyenlő jogok uralma alól, az bálvány lesz, és a jog fölé emelkedve, abszolút tekintély lesz.
A liberális demokratikus jog lerombol minden bálványt, legyen az eszme, tárgy, személy, egyház, vallás, ideológia, jelkép. Ezért nem szereti sem az egyház, se bármelyik vallás, se megkérdőjelezhetetlen hatalomra törő vezér a liberális demokráciát. Liberalizmus a szabadságból indul ki, amely nem enged bálványt helyezni a nép fölé, hanem a jogegyenlőség által mindent azonos jogok alá rendel.
A Biblia is arra tanít, hogy le kell rombolni minden bálványt, előbb a szívekben, de ha kell, fizikailag is. Nem véletlenül, ez a Tízparancsolatban az első parancs. Minden ezen áll vagy bukik. Isten nem bálvány. Aki Istent ismeri, a szabadság forrásával van kapcsolatban. Jézus szabadító. A bálványok nem felszabadítanak, hanem megkötöznek, béklyókat helyeznek az emberre, szolgává tesznek.
Ezért nagy tévedésben vannak, akik úgy gondolják, hogy a Jézus-karikatúrák miatt hasonlóképpen meg kell sértődniük, mint az iszlámistáknak a Mohamedet gúnyoló rajzokon. Ebben az esetben nekik »Jézus«, vagy akit annak gondolnak, ugyanolyan bálvány lesz, mint Mohamed a muszlimoknak. Csak bálványokat kell a sértéstől megvédeni, Istent nem. Isten nem szorul az emberek védelmére.
Azt mondják, hogy a Jézus-karikatúrák nem kellemesek, ízléstelenek, sértőek és bántóak. Így van, közülük sok rajz ilyen, de a tolerancia mindig arra vonatkozik, hogy a nem ízléses, a kellemetlen, bántó dolgot is eltűrjük, a jogot nem vitatjuk el. A csapda az, hogy sértőnek érzünk valamit, ezért a szabadságot szűkítenénk. A veszély az, hogy amit a szabadság szűkítésével megvédenénk, az bálvánnyá válik, s azonnal lesznek olyanok, akik felkapják, a bálványt maguk elé tartva szolgává tesznek mindenkit. A tűrés a szabadság ára.”