„Ha a hirdetők megrendeléseit az ügynökségek a Google-nek, Facebooknak vagy – más nyilatkozatot nem adó – médiumnak továbbítják, akkor a reklámadóról szól törvény 3.§ (2) bekezdése alapján ők maguk is a reklámadó alanyává válnak. Ennek megfelelően, ha az ügynökség a hirdetőnek nyilatkozik arról, hogy a reklámadó kötelezettségeit teljesíti vagy reklámadó kötelezettség teljesítésére nem kötelezett, akkor a hirdetőnek már nem kell a társasági adó alapját megnövelnie a reklám közzétételével összefüggésben elszámolt költségekkel.
A Nemzetgazdasági Minisztérium ezt a jogértelmezést a Pánszky Ügyvédi Irodának adott állásfoglalásában is megerősítette.
Év vége közeledtével, ezért a hirdetőknek érdemes elkérniük ügynökségeiktől az ügynökségek által kiállított reklámadó-nyilatkozatokat,hogy mentesíteni tudják az augusztus 15. után megrendelt hirdetéseiket a reklámadó és társasági adó szankciói alól. Az ügynökségek a nyilatkozat kiadásával nem járnak rosszabbul, hiszen őket a reklámadó-fizetési kötelezettség ettől függetlenül érintheti, ha havi költéseik a 2,5 millió forintot meghaladják. A társasági adóalap korrekciója pedig összeghatártól függetlenül sújtja őket.
További jó hír lehet a hirdetőknek, hogy a 2015-ös szabályok alapján ezeket a hirdetéseket némi adminisztrációval, de már eleve mentesíteni lehet a reklámadó- és társasági adófizetés kötelezettsége alól.”