Ötezer

2014. december 12. 07:38

Az M0-s és a bevezető utak használatának fizetőssé tétele, ráadásul úgy, hogy az intézkedés életbelépése előtt bő két héttel jelentik be, azt az érzést kelti a szemlélőben, hogy újabb, a kormányzat által sebbel-lobbal összeeszkábált, kellően elő nem készített, át nem gondolt lépés van születőben.

2014. december 12. 07:38
Jámbor Gyula
Magyar Nemzet

Pénzt kérni valamiért, ami addig ingyenes volt, hálátlan feladat. Ezt jelentős könnyebbségnek nevezni: nagy merészség. Majd felölteni a népnevelő pózát, és azt állítani, hogy az ingyenes M0-s díjasításával a kormány a vasútra szoktatja az embereket – jogos felháborodást kelt.

Az M0-s és a bevezető utak használatának fizetőssé tétele, ráadásul úgy, hogy az intézkedés életbelépése előtt bő két héttel jelentik be, azt az érzést kelti a szemlélőben, hogy újabb, a kormányzat által sebbel-lobbal összeeszkábált, kellően elő nem készített, át nem gondolt lépés van születőben. Az utóbbi hónapokban láthattunk ilyet. Talán a reklámadóval kezdődött: az egyik érintett kereskedelmi tévé azóta sok politikusnak szerzett kellemetlen perceket, rákérdezve vagyonbevallása homályos pontjaira. Mindannyian emlékszünk az internetadóként elhíresült távközlési szabályozás hasonlóan ripsz-ropsz közzétételére, majd tömegtüntetések után visszavonására. Ám azóta is alig telt el hét, hogy ne született volna újabb kitűnő ötlet, hol a kétnyelvű gimnáziumok ellehetetlenítéséről, hol a bevásárlóközpontok hét végi zárva tartásáról.

Az említett intézkedések egy része állami többletbevételeket hoz, és ez a törekvés érthető. A kormányzat most készíti elő a jövő évi költségvetést, amelynek fő számai, sarokpontjai már rögzítve vannak. Ha a bevételi oldalon lyukak keletkeznek, be kell tömni őket. Az M0-s díjasításával a kormányzat húszmilliárdnyi pluszpénzre számít. A 16 400 milliárd forintos főösszeghez képest kicsi szám, szabad szemmel alig látható. Akkor miért olyan fontos bevezetni így, rohammunkával, közben nem kis ellenszenváradatot, az érintett fővárosi kerületek és a környékbeli települések lakóinak heves tiltakozását váltva ki?

 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 83 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
trendo
2014. december 12. 17:08
Mivel nemrégen kiderült, hogy Orbán új kommunikációs offenzívát indítana a népszerűségvesztés megakadályozása végett, úgy gondolom, hogy az utóbbi hetek "habonyi" ötletrohama már ennek a része. Szerintem a belengetett baromságokat (netadótól a matricákig) csakis DROGTESZTként dobták be a köztudatba. Kíváncsiak arra, hogy eléggé el van-e bódulva a társadalom ahhoz, hogy mindent benyeljen szó nélkül, vagy még hülyíteni kell? Mert élek a gyanúpörrel, hogy az igazi, húzós, kemény kormányintézkedések még hátra vannak.És Orbánnak el kell mennie a falig, mert már a jövő évi költségvetés is teli van lyukakkal, a felosztható torta lassan elfogy, és már nem csak a jóllakott kollégiumi társakat kell etetni, hanem a felnövekedett, jócskán éhes új klientúrát is.
Tintamin
2014. december 12. 12:26
Egy tétel a jövő évi költségvetésből: Orbán Viktor várba költözése: 5+2.5 millárd forint. Ennyi.
balbako_
2014. december 12. 12:14
Az alapötlet jó. A megyei matricák lehetővé teszik a kihasználatlan autópályák használatát úgy, hogy az állandó használók, ingázók még sok pénzt is megtakaríthanak ezzel. A gond a körgyűrű aminek ésszerű használatát gátolja egyben visszaállítja azokat a gondokat amelyek építésük előtt voltak. Ezt el kell hagyni és a többi jó.
Onurisz
2014. december 12. 09:59
Nem az 5000 Ft/év a probléma, hanem az, hogy egy új matricarendszert a bevezetés előtt pár nappal közölnek az országgal. A részleteit meg sem lehet addig érteni, az egészet át sem lehet látni, senki nem tudja kiszámolni, hogy összességében hogy jár. És természetesen megint nem hallgatnak meg senki, sem a mindig, mindennel szemben tiltakozókat, sem a hozzáértők értelmes javaslatait. Valójában persze nem ez lesz az igazi közlekedési sokk, legfeljebb apró kellemetlenség, hanem az egy év múlva bevezetésre kerülő budapesti "dugódíj". Ha ettől az évi 5000 forinttól mindenki így kiakad (magam is érintett vagyok), mi lesz 2016-ban, amikor, ha át akarok menni az északi kerületekből egy koncertre a Müpa-ba vagy venni valamit az Ikea-ban, akkor többszáz forintot kell fizetnem - ha minden igaz. Azt is az utolsó pillanatokban fogjuk megtudni, hogy mekkora területet fog érinteni a dugódíj és hogyan kell majd fizetni? Ha most mindenki háborog, akkor majd felkelés lesz - jogosan. Már a gondolata is elképesztő, hogy egy olyan rohadt metró miatt kell majd évi tízezreket fizetnem a tengelytörő Budapest belvárosi utak használatáért, amelyet még nem is láttam eddig, mert egyszerűen nincs dolgom vele. Ez így nem EU-s támogatás volt, hanem egy hatalmas csapdaállítás.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!