„Kávéforradalom zajlik?
Egy maréknyi lelkes fiatal szakember következetes munkájának eredményeként valóban rendkívül gyors fejlődés ment végbe, amit nyugodtan nevezhetünk forradalomnak. Ehhez természetesen szükség volt az új fogyasztói generáció nyitottságára és az információ gyors terjedésének lehetőségére.
Akiket érdekel a kávézás, milyen új trendekkel találkozhat ma?
Az újhullámosnak nevezett kávétrend lényege az alapanyag gondos megválasztása. Ez természetesen azzal folytatódik, hogy ha már egyszer különleges alapanyagokkal dolgozunk, akkor ezeket a különlegességeket ne hagyjuk elveszni, hanem inkább hangsúlyozzuk. Ezért fontos a feldolgozás különböző állomásainál is a figyelem és a profizmus. A pörkölés szempontjából a kiválasztott nyerskávé jellegzetességei leginkább a megszokottnál világosabb pörkölésnél érvényesülnek. Ez ugyanakkor a nálunk hagyományos ízvilágtól radikálisan eltér, elsőre a kávé erősebb savassága tűnik fel a fogyasztónak. (...)
Mi alapján lehet megállapítani, milyen a jó kávé?
Kinek mi ízlik, mit keres a kávéban. Vannak objektív módszerek a kávé aromáinak és egyéb tulajdonságainak a meghatározására, de az hogy mi a »jó«, teljesen szubjektív.
Kialakult ebben a kategóriában is egyfajta sznobizmus? Ha igen, milyen jeleit látod?
Mint minden új trendnél, a követők igénylik a véleményformálók útmutatását. Ez itt is egyértelműen látszik. Van egy bizonytalanság, amiből a sznobizmus fakad és ez különbözőképpen jelenhet meg. Nem szabad összekeverni az igényességgel. Én arra bíztatok mindenkit, hogy bízzon a saját ízlésében és legyen nyitott. Nincsenek elvárások, hogy mit kell jónak és rossznak tartani.”