Kedves Erzsike!
Évek óta hadakozik ellenünk azzal a meggyőződéssel, hogy a nyíregyházi Huszár-telepen ártalmas dolgot művelünk az iskolánkkal, amelyet az ott élő családok gyermekei számára létesítettünk. Én pedig arról próbálom meggyőzni Önt, hogy bár a telepen van az iskola, attól az még lehet jó, és szolgálhatja az ottaniak érdekeit.
Meghívásunkat elfogadva a saját szemével tapasztalhatta, hogy a Sója Miklós iskola különösen jó minőségű oktatási munkát végez, és nem szegregál, nem különít el hátrányosan senkit. Ön is tudja, hogy a lakótelepről bármely családnak megvan a lehetősége más iskolákba járatni a gyermekeit. Ezt meg is teszik, hiszen az iskoláskorú gyermekeknek csupán egy negyede választja a mi iskolánkat, a többiek pedig – a gyermeklétszám mintegy háromnegyede – más iskolákba jár. Ebben teljes szabadságuk van, s élnek is ezzel a lehetőségükkel. Ennek ellenére megvezetve a döntéshozó szerveket, álságos módon, nem a mi iskolai oktatásunkra vonatkozó kérdéseket vizsgálva, hanem egyéb általánosságokról szóló szakértői vélemények hangoztatásával azon igyekszik, hogy a pedagógiai munkánkat lehetetlenné tegye. Ön is elismerte, és bármely szakértő vizsgálat igazolja, hogy a Sója Miklós iskolánk az átlagnál magasabb fokú oktatást ad. A gyermekek nagyon jó alapokat kapnak nem csak oktatás terén, hanem a szocializáció más fontos területén is. Nem beszélve a még messzebbre nyúló pozitív hatásokról, a családok iskolabarát szemléletéről, a közösségbe tartozás erejének fölfedezéséről és még sok más, társadalmi szempontból is fontos, de az egyéni boldogulás szempontjából még lényegesebb eredményekről.
Ennek ellenére iskolánkat és segítő szándékú törekvéseinket a legmesszebbmenő erőfeszítésekkel támadják. Nem riadva vissza attól sem, hogy a tárgyalás kimenetelét is befolyásolni kívánó attrakciókat is bevetnek: Budapestről mozgósított csoportot szerveznek, hogy az utcán, a tárgyalóteremben a feszültségkeltő légkört fokozzák. Nem riadva vissza attól, hogy a telepen néhány hangadót megszólítva a feszültséget tovább gerjesszék, hogy a senkinek sem ártó iskolánk ellen hangulatot keltsenek. Nem riadva vissza attól, hogy időről-időre a tényeket meghamisító, féligazságokat csúsztatott formában hangoztató közleményeket gyártanak a jó szándékú munkánk lejáratására. Nyilatkozataikban teljesen összemosnak különböző helyzetben és formában elhangzott kijelentéseket. Ezzel is igazolva, hogy állításaik rászorulnak az igazság meghamisítására. Ilyen módon remélik a közvéleményt valamelyest maguk mellé állítani, amely törekvésük ennek ellenére is igen gyakran kudarcot vall.