A megrögzött autós vallomása: a bicikli a városi közlekedés csúcsa

2014. augusztus 24. 20:04

Nehéz ügy, de el kell ismernem: retardált voltam eddig, hogy mindenhova autóval jártam és nem vettem rá magam előbb a bringa vásárlásra.

2014. augusztus 24. 20:04
Mátrai Viktor
Alternatíva

Adok pár tanácsot, ami segíthet abban, hogy ne halj meg az első napodon és jól válassz biciklit.

Városba mindenképp acélvázas single speed (egysebességes) biciklit kell venni, mert igénytelen és elnyűhetetlen. Nekem átgondoltan kellett áttételt választanom, mert a Hegyvidéken lakom és a II. kerületben dolgozom, tehát elég sok emelkedővel találkozom, de ha valaki inkább Pesten jár, választhat gyorsabbat is. A bringámon levő konfiguráció 45km/óra körüli sebességnél fogy el és 8-10%-os emelkedőn még fel tudok vele tekerni.

Baromi nagy közhely és nem kell magyarázni, de nagyon fontos, hogy legyen mindenki kivilágítva és a fékek fogjanak. Ha esik, ha szürkül, mindig villogjon minden a biciklin, mert (ezt autósként mondom) nagy segítség, ha feltűnően közeledik a másik.

Egy nagyon jó lakat kell, hogy ne, vagy legalábbis nagyon nehezen lehessen csak meglopni minket. Erre szerintem nem szabad sajnálni húsz-harmincezer forintokat. Ha ezek megvannak, akkor érdemes fölpattanni és tekerni, mert nagyon jó móka.

Sok-sok pozitívuma van a bicózásnak, ezek közül -a teljesség teljes igénye nélkül- néhány:

Talán a legfontosabb, hogy a bringa ötször gyorsabb napközben mindennél. Erre jó példa, hogy 12 perc alatt értem el a Széna térről a Deákra. Mindezt úgy, hogy le volt zárva minden az Ironman-verseny miatt és a Lánchídon csak a gyalogosok közt tudtam haladni. Adott körülmények közt ez kocsival egy minimum fél órás szopóroller lett volna. Példa 2.0: A cirka 6 km-re levő munkahelyemre is 10-13 perc alatt érek be. Ez autóval legalább 25 perc a sok piros lámpa és a sok másik autós miatt. Egyébként ha nincs forgalom, akkor 15 perc. Tíz perc alatt csak akkor lenne teljesíthető a táv, ha az Alkotás utcán kb. 130-cal mennék, hogy átérjek minden lámpán.

Nagyon fontos előnyök, hogy

- tulajdonképpen nincs fenntartási költsége,
- nem kell parkolót keresni és fizetni,
- nem szennyezzük a környezetet,
- elég jó kondija lesz az embernek tőle,

- rettentően menő dolog egy szép bicikli. 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 58 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Scarlet Crusade
2015. január 29. 16:32
"Nehéz ügy, de el kell ismernem: retardált voltam eddig..W" Nem, most is az vagy, a következők miatt: - Bpn biciklivel közlekedni életveszély. - garantált tüdőbaj, - lopásveszély. - ha öltönyös munkád van, a bicikli nem opció. A mestert idézve búcsúzom: Kell még valamit mondanom, Ildikó?
Ángyán Páván
2015. január 29. 16:31
Sisakos kazuárként, nejlom segg-gatyában biztos népszerű lennél egy komoly munkahelyen.
heep
2015. január 29. 16:31
Nekem már vagy húsz éve van biciklim (a feleségemtől kaptam ajándékba, vagy finom célzásként a gömbölyödő pocakomra?), akkor el is mentem vele bringázni. Aztán mikor hazaértem vele kerestem a garázsban egy helyet ahol nincs útban. Azóta is ott lóg. A portalanítást meg a garázsba időnként befújó szél intézi el. És ez így is van rendjén. Ahova nem tudok kocsival (esetleg némi gyaloglással egybekötve) elmenni oda nem is érdemes.
Apáczai
2015. január 29. 16:30
A kerékpározás előnyei: - hamarabb érsz haza a kocsmából, ha tolod - sokkal előbb jutsz be a pulmonológiára, mint egy átlagember - balkézzel vezetve könnyen fel tudod mutogatni a jobb gyűrűs ujjadat a hülye autósoknak, akik rádtülkölnek, amikor párban bógeneztek az úttesten. - elengedett kormánnyal ámulatba tudod ejteni az elképedt gyáva autósokat, akik csikorgatva fékeznek majd mögötted - melletted áll a média és a kerékpárlobbi, ellentétben a józan ésszel. stb. stb.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!