„Bezzegrománia” – újabb területen körözte le Magyarország szomszédját
Egy kutatás bizonyítja, hogy a hazai média által gyakran emlegetett uniós tagállam munkaerő-piaci helyzete sem ad okot büszkeségre.
Hirtelen kevés fontosabb nemzeti célt tudnék mondani, minthogy létrejöjjön a szomszédos országban élő magyarságnál egy képzett, kreatív, öntudatos, helyben gondolkodó fiatal vállalkozói réteg.
„Hétvégén ért véget a magyar diákoknak tengerentúli ösztöndíj-lehetőséget biztosító Calasanctius Training Program (CTP) erdélyi »spinoff« rendezvénye, az Ifjúsági Üzleti Program. (A CTP-t dr. Forgách Péter Buffaloban [New York állam] élő magyar sebész hívta életre még a kilencvenes években. Az IÜP-t a programról hazatért öregdiákok alapították, pontosabban rendezik meg évről évre.) Az IÜP lényegében nyári egyetem: Csíkszeredában idén is több mint hetven, 17-20 éves kolozsvári, csíki, gyergyói, brassói stb. fiatal vehetett részt az egyhetes programon.
Hogy miért kezdek cikket minderről? Rövid, kissé hangzatos tézisem a következő: az IÜP – mintaként tekintve – a legjobb dolog, ami 2014-ben a magyar-magyar kapcsolatokban csak történhet a Kárpát-medencében. Megmagyarázom.
A CTP IÜP receptje következő:
(...)
Az utóbbi több mint 10 évben Erdélyben többszázan végezték már el az IÜP képzéseit. Vállalkozások, karrierek indultak el a program segítségével. Mivel hirtelen kevés fontosabb nemzeti célt tudnék mondani, minthogy létrejöjjön a szomszédos országban élő magyarságnál egy képzett, kreatív, öntudatos, helyben gondolkodó fiatal vállalkozói réteg, azt hiszem, szélesebb körben is tudni kell, hogy az Ifjúsági Üzleti Program éppen ezért dolgozik. (Az IÜP-nek minden évben van magyarországi tábora is, korábban pedig beregszászi [Kárpátalja] fiataloknak is szervezett üzleti képzést.)”