Megvilágosodások

2014. május 08. 10:27

A legtöbb esetben a kampányrendezvényeken hiányzott a valódi dialógus, a természetes, egyszerű, a valódi azonosulást reprezentáló beszéd.

2014. május 08. 10:27
Simkó János
Galamus

A legtöbb esetben a kampányrendezvényeken hiányzott a valódi dialógus, a természetes, egyszerű, a valódi azonosulást reprezentáló beszéd. Kommunikáció persze zajlott, őszinte érintést és visszajelzést adó párbeszéd kevéssé. Magyar-magyar tolmácsra lett volna szükség az események sokaságán, és alig érthető, hogy a kommunikáció fontos változóit – a médium (a kampánygyűlést tartó vezérszónok) verbális, stiláris adottságai, beszédének hatásmechanizmusa, a megszólalás műfaja (pulpitus? színpadi séta? ál-interjú? párbeszéd? kinyilatkoztatás? stb.) a hallgatóság (célközönség) mentális elérhetősége és az adott helyzetben domináns attitűdjei – figyelembe vették volna. Árulkodó, hogy a kampányfőnökök szinte az összes interjúban egy-egy vezető 250–270 helyszínem való fellépéséről (vagyis darabszámokról) és nem a kampányüzenetek sikeréről, hatékonyságáról, a rájuk adott közönségreakciókról beszéltek.

Ami pedig a politikai marketinget illeti: 2014-ben, amikor könyvtárnyi irodalma van már a témának, tucatnyi professzionális tréningcég lett volna képes felkészíteni erre a speciális termékmarketingre a szervezeteket, szóvivőket, előadókat (vigyázat: nem elhasznált médiamunkások három lapos hétvégi trükkjére gondolok), alig érthető ez a tudáshiány. Csak példaként: az órásplakátok színvonaltalan, üzenetmentes layoutja világosan mutatta, hogy se termék, se kreativitás, se üzenet. Ha az erősen vitatott pártelnök mellé hasonló dizájnban odarakjuk a helyi jelöltet, az kinek jó? A pártelnöknek? Akkor ez azt jelentené, hogy a helyi jelölt nála erősebb figura. A helyi jelöltnek? Akkor meg az az üzenet, hogy jelöltünk kézi vezérlésre szorul. És csak halkan: az ellenzéki plakátok, médiatermékek is közpénzből készültek. A baloldali (?) Kormányváltók kampányköltése 1,6 milliárd forint volt. Az izraeli varázslónak, miután »lejárt a szerződése«, visszafogottsága mellett sem volt túl hízelgő véleménye az MSZP kampánystábjáról.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 13 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
pkarcsi
2014. május 08. 16:46
Azt irta a vén szipirtyó főnök asszonyod,hogy megszüntetek.Akkor mit firkálsz te ballibsi seggnyaló?
A_Haza Bölcse
2014. május 08. 14:52
"nem elhasznált médiamunkások három lapos hétvégi trükkjére gondolok" Teddymaci fellépései már szart sem érnek? vagy a saskabaré? pedig ők lehetnének a megújulás zászlóshajói, helleági köldökével együtt
MZ/X
2014. május 08. 13:31
Bukj még egyet és fogd rá a Ronira!
ceres
2014. május 08. 13:15
Most azon kesereg, hogy nem tudtak hatékonyan hazudni, népet hülyíteni..---Ez azért van fószerkám, mert a külföldi gazdáitoknak sem kelletek...Mert ha ti "kormányoznátok"-ami egyenlő lenne egy gátlástalan-irracionális komprádor-politikával-az ország fizetésképtelen lenne , ez nemzetközi -pénzügyi láncreakciót indítana el etc, etc..Ezért kűlföldről, direkt hülye tanácsokat kaptok, ti meg maflán eszerint politizáltok..A végeredmény:politikai marginalizálódás és kényszerzubi..
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!