Ne a biciklis közlekedőket büntessék a rosszul tervezett infrastruktúra miatt!

2013. november 21. 15:26

A budai kerékpáros főútvonal és az ország kerékpárútjainak nagy része sürgős felülvizsgálatra és átalakításra szorul.

2013. november 21. 15:26
Magyar Kerékpárosklub
kerekparosklub.hu

„A Szentendrét Budafokkal összekötő, a budapesti Árpád fejedelem útját és a budai rakpartot is érintő kerékpáros útvonal mára Budapest állatorvosi lova lett. Évtizedekkel ezelőtt - amikor még alig járt valaki biciklivel -, a város szakmai vezetése úgy gondolta, hogy elegendő lesz kanyargós szűk járdákra, turisták kedvelt sétányaira, vagy éppen Óbuda macskaköves főterére, a gyalogos forgalom által használt felületekre terelni a kerékpáros forgalmat, és ezzel a kerékpáros közlekedés kérdése meg van oldva. Ebben a szemléletben építették át 20 évvel ezelőtt az akkori csekély kerékpáros forgalom számára az Árpád fejedelem útja egyik oldalát a rakparttal és a HÉV megállóval összekötő felüljárót is. Ez az nyomvonal ráadásul az Eurovelo nemzetközi szabadidős és közlekedési célú kerékpáros útvonal része. Ma, amikor naponta több ezren a kijelölt útvonalat követve erre kerekeznek, kátyúkra, útszűkületekre, kerülőkre és a Tímár utcai felüljáró esetében a kerékpárról leszállásra és annak áttolására kényszerülnek.

Újabban pedig még tízezres büntetések kifizetésére is. A helyzet egyre rosszabb, a felelősök némi »felületi kezeléstől« eltekintve évek óta nem hajtottak végre semmilyen fejlesztést ezen a sok sebből vérző, tízszeresére nőtt forgalmú útvonalon, mely a mai állapotában nem segíti a sem a turisták, sem a közlekedők gyors és egyszerű célba jutását. 

Sajnos hasonló a helyzet az ország nagyon sok kerékpáros útvonalán. Kiépített »kerékpárút« a keskeny járdákon, olyan átvezetések kereszteződéseken, ahol le kell szállni a bicikliről és áttolni azt a másik oldalra, olyan hidak, melyeken nem megengedett a kerékpározás, stb. Szerintünk ezeken a helyeken nem a bírságolás, hanem az átépítés a megoldás a közlekedési problémákra.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 15 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Karbantartó9
2016. április 14. 14:15
KIFELÉ A BRINGÁSOKKAL A BELVÁROSBÓL!!! Bringások! Ne hagyjátok magatokat befojásolni az ultraliberálisok által! Bringázni az egészségert érdemes, az pedig nem kapható a belvárosban! Menjetek a vidéki jólevegőre! Azért ne bringázzatok a belvárosban, mert jogotok van! A kerékpár nem tud eszköz lenni a jobb belvárosi levegőért, ez csak önámítás! Gondoljatok az egészségetekre!
nyugalmazott tanár
2014. június 30. 23:26
A biciklivel közlekedőket a saját ostobaságuk és felelőtlenségük sújtja, amikor szennyezett nagyvárosi levegőn lihegnek, kerékpározásra alkalmatlan főutakon akadályozzák a forgalmat. A természetben, mezei és erdei utakon pedig alig fordulnak elő. Ott, hogy számukra egészséges és biztonságos lenne a kerékpározás.
meleggumi sc
2014. június 30. 23:25
Ha valaki még nem értené: a kerékpárutak tervezésénél kifelejtettek egy nagyon fontos részletet, mégpedig hogy haladni szeretnénk! Nem patkázni meg jobbra balra kanyarogni mert a másik oldalon folytatódik a bringaút nem beszélve a közeli autókihajtókról, kapukról és ezek forgalmáról. A kerékpár jármű és ezért nem a járdán a helye! A legjobb megoldás amikor az útból vesznek el egy részt és ott lehet nyomni a pedált.
nyugalmazott tanár
2014. június 30. 23:25
Akinek nem felel meg a közút, aki különleges igényekkel (kerékpárút) lép fel, az fizesse meg. Ideje útpénzt szedni a kerékpáruatkon. Vagy használják a közútakat. Saját felelősségükre.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!