„A megrendezett videó szereplői cigányok. Egytől egyig. És nem azért, hogy a film hiteltelen legyen, hanem azért, hogy hiteles legyen. Mert létezik az a társadalmi előítélet, amely szerint a cigányok némi pénzért és egyéb javakért, esetünkben tűzifáért cserébe minden törvénytelenségre képesek, többek között arra is, hogy eladják a szavazatukat. Erre az előítéletre alapoztak a klip megrendelői és elkészítői, ez volt az a tényező, amely révén a mű sikerét biztosítottnak vélték. Az ügyetlenségeket, amelyek végül lebuktatták őket, akaratukon kívül követték el, de a koncepciójuk és a szereplők kiválogatása csak átgondolt és eltervezett lehetett. Bizonyára vannak cigányok, akiknek a szavazata megvehető, mint ahogy vannak ilyen magyarok, meg még talán svédek is. Szegény ember mindenhol van, és mindenhol vannak annyira szegény emberek, akik kapva kapnak akár egy ilyen lehetőségen is. De a bajai filmen nem pusztán úgy általában szegény emberek szerepeltek, hanem kizárólag cigányok. Éspedig azért, hogy akik majd nagy várakozásokkal megtekintik a művet, elhiggyék, hogy a felvétel eredeti.
Márpedig ez rasszizmus. És az a baloldali kör, amelyik ezt a videót megrendelte, menedzselte, és maréknyi politikai hasznot kívánt kipréselni belőle egy igazságtalan, a cigányokat keményen sújtó előítéletre építkezve, maga is rasszista. A Julius Streicher által szerkesztett náci Der Stürmer pontosan azt tette, amit ők. Streicheréknek nem voltak kamerás mobiljaik, ők csak rajzoltak pénzhegyeken ülő, kampós orrú, pajeszos, kipás, csúnya és kövér zsidókat, amint éppen a gójokat sanyargatják, mégsem vitathatja ép elmével senki, hogy minden egyes rajz maga volt az antiszemitizmus. Gójokat kiforgató zsidók és voksukat fillérekért éppen eladó cigányok, ugyan mi a különbség? Nincs különbség, mert a koncepció ugyanaz: aljas előítéletek meglovagolása és sulykolása, azt a látszatot keltve, hogy amit látunk, az maga a valóság. Úgyhogy a bajai videó tényleg oktatófilm: a rasszizmus oktatófilmje.”