Harcba szálltak a magyar vidék egyik legnagyobb problémájával szemben
Pedig alapvetően nagyvárosi jelenség.
A Tisza-tavi kerékpárút kifogástalan, a cirka 65 kilométeres, gátra épült bringahálózat ugyancsak bárkinek ajánlható, legyen versenykerékpáros vagy „terepes” kolléga.
„Más a szitu a Tisza-tóval. Az M3-as sztrádánál, Füzesabonynál kanyarodok rá a 33-as főútra, amely dömperrel, traktorral vagy kombájnnal kiválóan járható, nekem azonban egy VW Golf adatott, mindenesetre a német járműnek – különösen Besenyőtelektől Poroszlóig – lehet bizonyítania (terepen!), hogy az, ami: »Das Auto«. A viccet félretéve: katasztrofális a közúti helyzet, pedig a Tisza-tavat erről az oldalról sokan próbálják megközelíteni. Amúgy az idegenforgalmi övezet első nagy települése Poroszló, itt parkolok le, nagyjából rend van a faluban, de imitt-amott a fűkasza elkelne. Pár hét, és az »Üdvözöljük Poroszlón« táblát befedi a gaz. Azért a nagyon is látható jelenségért – egyre többen hagyják el a kelet-magyarországi településeket, és kezdenek kiüresedni az utcák ezen a tájon sajnos mindenütt – nem az önkormányzat a felelős.
Hanem a Tisza-tavi kerékpárút kifogástalan, a cirka 65 kilométeres, gátra épült bringahálózat ugyancsak bárkinek ajánlható, legyen versenykerékpáros vagy »terepes« kolléga. Nagy melegben pedig a vízben is érdemes megmártózni. Én ezt a kiskörei állomásnál tettem. Nyugtázom: minden O. K., ám az éppen nyitva lévő egy szem büfé – érthetetlen okokból – budapesti árakon kínálja portékáit. Már bocsánat, de az ország nem éppen leggazdagabb környékén járunk, és az itt élőket sem veti fel a pénz, meg turisták sincsenek sokan.”