„Egy ilyen változás megnyitná az utat annak is, hogy új Házszabály alkotásával az Országgyűlés működése átláthatóbb, érdemibb és érdekesebb legyen. Egy normális parlamentben a plenáris ülésen egy alapos politikai vita zajlik, a szakpolitikai részletkérdéseket pedig az érdemi és nyilvános bizottsági üléseken, akár a civil szervezetek képviselőinek bevonásával vitatják meg. A kormányzat ellenőrzését nem a beterjesztett törvényjavaslatok reszelgetése biztosítja, hanem az, ha a Ház vagy méginkább annak szakbizottsága rendszeresen (és nem csak formálisan) beszámoltatja a minisztereket, akár egyes konkrét intézkedéseikről is. A plenáris ülések dögunalmát egy pörgős és médiaképes, egyszóval a választók számára érdekes működésnek kell felváltania.
Nem látunk Kövér László fejébe, így persze nem tudjuk kizárni, hogy ő olyasmit is rendeletekben látna szívesen, amit alkotmányosan csak törvényben lehet szabályozni. Mégis abból indulunk ki, hogy ebben az esetben fontos problémára szeretne jó megoldást adni, csak a megfogalmazás lett vállalhatatlan. A magunk részéről ezért csak reménykedni tudunk abban, hogy Kövér László közjogi műveletlensége nem vált ki olyan politikai reakciókat, amelyek lehetetlenné teszik a parlamenti működés konszenzusos átalakítását. Ha ez mégis bekövetkeznék, akkor a magyar országgyűlés törvénygyárszerű működése változatlanul ki fogja üresíteni a parlament fő funkcióit: az érdemi és nyilvános vitát, valamint a kormányzat ellenőrzését.”