(...)
A nézők, hallgatók, olvasók sem pótolhatják a reklámbevételt – mégoly sikeres produktum esetén sem. Márpedig az erre fordított összegek mindenütt megcsappantak, ami pedig maradt, nem mindig a reklámszakma vastörvényei szerint oszlik el. Lehet vele engedményt, némi jóindulatot vásárolni, vagy büntetni. Akire nagyon haragszunk, hiába nyer jogi elégtételt, rendezhet gyűjtéseket, ingyenkoncertet, fölkopik az álla (Klubrádió). Egy másikkal mintha érvényesülne az »egy sima, egy fordított« szabálya (ATV). Az ellenségesnek ítélt napi- és hetilapok, folyóiratok fogyó példányszámmal, lélegeztetőgépen.
Valahol valakik tehát joggal érezhetik úgy, hogy ők vezénylik a parádét. Ennek különlegesen szép példája, hogy mostanában nem a Magyar Posta, vagy a Szerencsejáték Zrt. örvendezteti meg az ellenzéki médiát féloldalas hirdetéseivel, hanem a Közgép. Igazi 22-es csapdája: ha ajánlatát visszautasítják, széttárt karral kürtölheti világgá: »lám, adnánk, mégsem kell!« Így pedig: »tessék, kaptok!« És erre jön még a zseniális csavar, mármint hogy pontosan a Simicska Lajos fémjelezte Közgép hirdeti magát tenderen nyert munkáival a Margit hídtól a kápolnásnyéki aluljáróig. De talán még ennél is szembetűnőbb, hogy a kormányoldalhoz közel álló tévé és rádiók, újságok tetemes nyereségről számolhatnak be, a Fidesz média- és egyéb gurujai, akár az állandóan éhes prérifarkasok, csapnak le minden eladandó portékára a Metropoltól a Napi Gazdaságig, hogy további merész terveikről szó se essék.”