Nemzeti konzultáció: arról lehet dönteni, hogyan tovább a magyar gazdaságban
A Fidesz mindenkit arra kér, hogy töltse ki a nemzeti konzultációt.
Összeszedtük a legtipikusabb családképeket, karakterfigurákat, jó- és rosszfiúkat.
„Múltkor már írtunk arról, hogy a mai drámai sorozatok főszereplői mindegyike egy pszichopata állat. Ebből kiindulva most összeszedtük a legtipikusabb családképeket, karakterfigurákat, jó- és rosszfiúkat. Mivel mi sem követ(het)jük hétről hétre az összes sorozatot, ezért kommentekben lehet jelezni, ha kihagytunk volna valamit/valakit, de amire még inkább kíváncsiak vagyunk, hogy az olvasók milyen karaktereket hiányolnak a tévéből, de úgy istenigazán. (…)
Befásult háziasszonyok
Ide a Lila Akác köz összes kis asszonykája felsorakozhat. Nem is nagyon kell magyarázni, hogy miért. Karrierista, ambiciózus, de szerető családra is vágyó feleségek egyvelege ez, csak az idillbe folyton belerondít valami elképesztő kisvárosi rejtély, egy sunyi pletyka, egy haláleset vagy valami megcsalásféleség. Nem kizárt, hogy a való életben is vannak ilyen dolgok, de nem ilyen sűrűn. A lényeg tehát annyi, hogy az amúgy jóléti tévés feleségeknek legyen min feszkózniuk és okuk, hogy férjüket a halálba idegeljék. Legújabb példánk erre a Ray Donovan című sorozatban Ray (Liev Schreiber) felesége Abby Donovan (Paula Malcomson). Esetükben a feleség nyűge az, hogy kvázi csak felszínes információi vannak férjéről – akivel amúgy 18 éve él »boldog« házasságban – és a titkok most kezdenek felszínre törni, mert az asszony elkezdte feltúrni a fickó céges íróasztalának fiókját. (…)
Az antihősök
Az alapötletül vett listán itt egyszerűen maffiózók szerepelnek, de ez már annyira XX. századi. Egyszerűbb, ha ide vesszük az összes rosszarcú főhőst, akiket minden aljasságuk ellenére sem tudunk gyűlölni. Hannibal Lecter, Tony Soprano, Nucky Thompson, Walter White, Dexter Morgan és a Sons of Anarchy összes szereplőjét talán nem kell bemutatni senkinek. Erről meg már írtunk is korábban, hogy az ő esetükben nem negatív karakterjegyek a számottevők, hanem a gyilkoláson túlmenő belső vívódásuk, családi dilemmázásuk teszik őket emberivé, valamilyen szinten hétköznapivá. Ennél mélyebb elemzésbe nem bonyolódnánk.”