„Az anarchista és szélsőbalos jellegű – olykor zöld üzenettel kevert - gondolatok is terjednek, részben erről szól az Anonymous, az Occupy mozgalom, vagy a hagyományos rendszeren kívüli pártok vagy a közösségi hitelezés sikere. Nálunk az ismert előzmények miatt a szélbal egyelőre kevésbé népszerű, bár a hitelmizéria kapcsán akadnak erős áthallások.
Miközben az Óvilág fogyasztói szempontból is az anarchia felé halad, azért nem igyekeznék még szabadulni a »polgári« márkákat gyártó cégek részvényeitől sem: a fejlődő világ gyarapodó középosztálya még megismételheti a fogyasztói világ 70-es, 80-as évekbeli európai tündöklését. Az még érdekes kérdés lesz, hogy mennyiben másolják majd a folyamatokat, illetve mennyiben keverik azokat az időközben rendelkezésre álló megoldásokkal: például környezetvédelmi, vagy akár a social media alapú technológiákkal és megfontolásokkal.”