Egy frusztrált, hataloméhes görcsöt látok, akinek három perc után rosszul vagyok az agresszív robothangjától

Kidagadt ütőérrel szidja az elmúlt 15 évet, de egy mukkja nincs róla, hogy ebből 14 évig ő is a rendszer építője, haszonélvezője volt.

A hazai reklámkreatívok nemzetközi összehasonlításban nagyon le vannak maradva, óriási tartalékok rejlenek még itt. Interjú.
„A hazai kreatívok szerinted hol tartanak nemzetközi összehasonlításban?
Nagyon le vagyunk maradva, óriási tartalékok rejlenek még itt. Ha a reklámügynökségek ez ügyben egyszer beindulnak – illetve az ügyféloldal hajlandó lesz kifizetni a gyártási költségeket –, az óriási lökést adhat a piacnak és növelheti a költéseket is.

Mi kellene ahhoz, hogy ez megvalósuljon?
Egyfelől az, hogy minél több, főleg klasszikus reklámügynökség minél több erőforrást csoportosítson online és egyben mobil fejlesztésre. Emellett szükség lenne egy gondolkodásmódbeli változásra is: el kellene fogadni, hogy a digitális – és így mobil – területen sem feltétlenül annyira olcsó a gyártás. A legtöbb hirdető még mindig egyszerűen a lehető legkevesebb pénzt kívánja erre fordítani, még a legnagyobbak között is sokszor ez a helyzet. Alapvető hibákkal vannak tele a kreatív anyagok, látszik, hogy a legtöbben inkább weboldalakat terveznek, és néha be-becsúszik egy kis banner munka is.”