Kiderült, hol a legjobb élni Magyarországon
Az elmúlt évek trendjei idén is tovább folytatódtak.
Ha már nagyjából elfogadható kerékpárút épült ki a Balaton északi partján, érdemes lenne azt kerékpározásra alkalmas állapotban tartani.
A Balaton körül összesen 202 km kerékpárút (nagyobbrészt inkább kerékpáros barátnak nevezett út) épült ki, aminek a nyaralók, helyiek és bringás tókerülők is nagyon örülnek. Aszfalt, felfestett útburkolati jelek, közúti forgalomtól elválasztott útpálya; remek.
Az északi parton, a 71-es út mentén halad az a szakasz is, amit még a kétezres évek első felében rendelt meg a Veszprém Megyei Állami Közútkezelő. Gyanítjuk, a fenntartásáról is neki kellene gondoskodni, legalább olyan színvonalon, ahogyan azt a part menti települések teszik. A jól ismert gyökerek okozta felpúposodást láthatóan már szintbe csiszolták pár helyen, ezért gondoljuk úgy, hogy a probléma jelzése talán ez esetben is elindíthat valamit.
Ilyennek kellene lennie
Ábrahámhegy és Badacsonytomaj között tekerve tapasztaltuk, hogy meglehetősen veszélyes útszűkületekkel lepte meg a természet az arra bringázót. A fű fokozatosan rátelepedett az útfelületre, olyannyira, hogy már csak a sávelválasztó vonalon lehet haladni.
Most még klasszikusan közmunkaprogram kompatibilis feladatnak látszik a fűsáv felkaparása. Az első komolyabb megcsúszásos vagy ütközéses baleset után azonban már súlyos kezelői mulasztásnak.