„Ne legyenek hazafias szempontjai, amikor vásárol, mert azzal nemcsak magának, hanem a hazájának is árt. Ezt javasolnám a kedves olvasónak. Ha kellene. De nem is kell. Nemrég nyilatkozta nekünk az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetségének titkára, hogy felmérésük szerint az élelmiszer-feldolgozó cégek 99,8 százaléka nem fogja használni a termékeredet logót, mert tapasztalataik szerint a vásárló az árat és a minőséget nézi, a nemzeti trikolór nem érdekli.
A kormány azonban képes újabb uniós eljárást magára rántani, hogy kikényszerítse a hazai, hazaibb és leghazaibb termékek megkülönböztetését, és erre a leghazaibb termékek termelői egyáltalán nem rohannak magukra nyomtatni a trikolórt, mert az a vevőiket úgysem érdekli.
És ne is érdekelje. A vásárló legyen minél megbízhatóbb mérce, vásároljon tudatosan az ízlése és az ár-érték arány szerint, vizsgálja meg gondosan azt az árut távlatos egészségügyi, környezetvédelmi szempontok szerint, az eredetmegjelöléssel meg ne foglalkozzon. A hazai termelőnek van egy csomó előnye. Kisebb a szállítási költség, hazai áron kap munkaerőt, jobban ismeri a hazai ízlésvilágot, szokásokat, adminisztrációs mechanizmusokat, jogszabályi kiskapukat stb. Akinek ennyi versenyelőny nem elég, az bukjon el. Ki gondolja komolyan, hogy hosszabb távon fönntarthat cégeket hazafias hevület?! Csak az állam tarthatja fenn őket a mi adónkból osztogatva kegyeit, s szaporítva a kegyencek számát.”