Nem üzen senki a régi trafikosoknak, hogy átesnek egy vak komondoron

2013. május 08. 12:14

Eléggé valószínű, hogy ami most folyik, arról soha, egyetlen bíróság sem fogja kimondani, hogy hibás volna. Ami történt, száz százalékig törvényes.

2013. május 08. 12:14
Sztojcsev Iván
Sztojcsev Iván
VG.hu

Eléggé valószínű, hogy ami most folyik, arról soha, egyetlen bíróság sem fogja kimondani, hogy hibás volna. Ami történt, száz százalékig törvényes. Nem kell az olasz maffiafilmek világába képzelnünk magunkat, nem üzen senki a régi trafikosoknak, hogy átesnek egy vak komondoron, ha pályázni mernek: szó nincs ilyesmiről. (...)

És ezzel véget is ér a történet? Nem, hiszen Magyarországon Mátyás király/a főtitkár/a miniszterelnök ezen a ponton általában észreveszi, hogy baj történt, ebben az esetben például kiderült, sokan akár el is veszíthetik a munkájukat. És máris cselekszik, azonnal bejelenti, hogy ilyesmi mifelénk nem történhet meg. Így pedig hirtelen mindenki jól jár. Az új trafikosok megkapják az üzleteket, a régiek szép ígérettel gazdagodnak, a vezető kézből eteti őket, a média lehozza a jó hírt. Ki emlegetné e ponton a mostanában terjedő state capture kifejezést? 

Csak azt csodálom, hogy nem lett kötelező pályázati elem új trafiképületeket felhúzni. Valahol biztos akadna egy építkezési cég, amely megfelelő referenciákkal vállalná.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 15 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
bohocugyi allamtitkar
2013. május 08. 14:22
jajj de hamar elfelejtettek a fidesznyikek a fideszes onkormanyzati kepviselo comingoutjat, ahol bevallotta, hogy felulrol kuldtek a palyazokat jovahagyasra...
hátakkor
2013. május 08. 13:09
40 000 eladóhely helyett 7 000 lesz kb. nagyon helyesen.
kuwiq
2013. május 08. 12:42
Esetleg mi lenne, ha tájékozódna valaki, mi is volt a kiírás, és min bukhattak el a meglévő trafikok működtetői? Persze, az megerőltető lenne, vagy beszélni kéne valakivel, aki esetleg ismeretében van pár ténynek. A meglévő trafikok zöme társas vállalkozásban üzemel, kft-k az üzemben tartók. Kft-k nem pályázhattak, csak magánvállakozók vagy bt-k, hogy a tulaj a teljes vagyonával feleljen a tevékenységért. "A pályázat nyertesének a koncessziós szerződés aláírását követő 90 napon belül igazolnia kell, hogy (i) az egyéni vállalkozói tevékenység folytatására jogosult, vagy (ii) igazolnia kell – a saját részvételével olyan, az Európai Unió tagállama vagy az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes állam területén székhellyel rendelkező gazdasági társaság alapítását, amelynek kötelezettségeiért legalább a nyertes pályázó korlátlan felelősséggel tartozik (pl. Bt. esetében beltagja" marha bonyolult volt, kb 4 mp kellett hozzá: http://www.kormanyhivatal.hu/download/3/fb/60000/P%C3%A1ly%C3%A1zati-ki%C3%ADr%C3%A1s-NET.pdf na és itt van még pár érdekesség: "Az engedély másra át nem ruházható." Azaz nem igazán adható vehető a megszerzett koncesszió. Még folytatható lenne, de minek, nem hiszem, hogy akár egy negyed újságíró hajlandó lenne venni magának a fáradságot, hogy utánanézzen, egyáltalán mi a bánatról ír, beszél, fogalmaz meg kömény erkölcsi ítéletet.
tarackos
2013. május 08. 12:38
Láttunk már ilyet a történelemben. Azt is láttuk, hogy mindig rossz vége lett, mert mindig megbosszulták. Ki fog sírni ha majd a következő rezsim elkobozza a narancsfasiszták vagyonát? Senki...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!