„POKOL
Kezdjük is el utunkat a kommunikáció alvilági tűztől megvilágított, rettenetes viharoktól megtépett, vad szirteken elterülő tájával, amely káromkodásoktól, szitkoktól és jajongástól hangos. Mi is a CSR sötét oldala? Elméletben vállalatok jót tesznek és valamely ügy érdekében együtt örülnek, együtt lélegeznek a munkavállalók. Vagy mégsem? Ilyenkor az összeesküvés-gyárosok azonnal friss alapanyagot szimatolnak... Talán nincs minden rendben azokkal a pénzügyi mutatókkal? Vagy egy szaftos mutyi zajlik a háttérben? Esetleg épp betegeskedik az igazgatótanács elnöke? Ilyen, és ehhez hasonló ügyek elfedését célozza tán, ha a cég jótékonykodik?
PURGATÓRIUM
Induljunk hát el a tisztulás útján és ne feltételezzünk ily gaz szándékokat. Esetleg csak a médiába szeretne bekerülni a vállalat egy kis kerítésfestéssel, netán akciós a festék? Vagy esetleg csapatépítés zajlik és nem is az ügy a lényeg, ahogy gondolnánk, csupán a csapatszellemet erősítik alkoholmentes formában? Ártani nem ártanak ők senkinek, igaz a világot sem váltják meg a szorgos ecsetek, ásók, szemétszedő kesztyűk.”