„Valóban volt mitől tartani. Alföldi utolsó, Menczel Róbert fekete állványoktól uralt, de színházi fényekkel kiválóan kihasznált díszletében megvalósult rendezése tisztességes, ám nem katartikus munka. Ahogy ő fogalmazott: nem volt az előadásnak semmiféle bukéja, nem jelent meg sem ő, sem Vidnyánszky Attila semmilyen formában a színen. Szemben egyébként a Gergye Krisztián Társulat és az Átrium Film-Színház »opera amorale« című előadásával, mely szintén a hatalom és a művészet viszonyát boncolgatja. Alföldi szerint – bármennyire szeretnék sokan – nincs semmi konkrét köze az előadásnak ahhoz, ami most a színházban zajlik, hiszen tavaly januárban hirdették ki az évad programját.
Ennek ellenére a kissé vontatottra sikerült előadásnak sok mának szóló és általános üzenete van. Az 1920-as években játszódó történet (ahogy Szabó István kiváló 1981-es, Oscar-díjas filmjében is) azokra a kérdésekre keresi a választ, hogy hol csúszik el a hatalom és az egyén viszonya, hol az a határ, ahol már nemet kellene mondani, ahol már az egyéni ambíció és az erkölcsi kérdések viaskodnak egymással. Vissza tudott volna még fordulni Höfgen a teljes önfeladás útjáról? A közönség pedig – mely a végén állva tapsolt – egyetértően nyugtázta az olyan kijelentéseket, melyek szerint a hatalomnak színházra van szüksége, hogy az is eszköz a politika kezében.