Munkatársaink „központi szervezés” nélkül pályáztak trafikokra

2013. május 22. 15:20

Sajnos a sajtóban arról senki nem beszél, hogy a trafiktörvénynek milyen jelentősége lehet a dohányzás visszaszorításában, mert ez nem „címlap sztori”.

2013. május 22. 15:20
Continental Dohányipari Zrt.
OTS MTI

A Continental Dohányipari Zrt. már meg sem lepődik azon, hogy az elmúlt napokban több olyan cikk is megjelent a sajtóban, amelyik a magyar tulajdonú dohánygyárhoz „köthető” dohánykoncessziós nyertesekről ír – „természetesen” más dohányipari szereplőhöz köthető trafikosokról egyetlen szó sem esett eddig.

A Continental Dohányipari Zrt. egyelőre nem kíván ujjal mutogatni azokra a pályázókra, akik multinacionális cégekhez köthetőek, és nyertek is a dohánykoncessziós pályázaton, de felhívja a figyelmet arra, hogy szép számmal vannak ilyenek is; sőt a multinacionális gyártók aktívan (a sajtó támadásaitól nem zavartatva) szervezik is a nyertes trafikosokat – a saját hasznukra. Többek között ezért is utasítja vissza a cég a sajtó egyoldalú hisztériakeltését a magyar dohánygyárhoz vélt vagy valós kötődéssel rendelkező személyekkel kapcsolatban.

A magyar dohánygyár ennek kapcsán külön is felhívja a figyelmet arra, hogy érthetetlen, hogy miért kell „óriási szenzációként” tálalni azt a tényt, hogy számos – ahogy a sajtó fogalmaz – a „céghez köthető” személy is nyert a pályázaton, hiszen a cég tulajdonosai többször nyilvánosan kiálltak a „trafiktörvény” mellett, és nyilatkoztak arról is, hogy javasolják mindenkinek – beleértve a munkatársakat, családtagjaikat, barátaikat is –, hogy minél nagyobb számban pályázzanak erre a lehetőségre. Ezt a munkatársak egyébként minden „központi szervezés” nélkül is megtették, mivel az elmúlt 8-10 évben folyamatosan, a mindennapi munkájuk során tapasztalták azt, hogy egyre-másra szorulunk ki a dohánytermékek értékesítési helyeiről (és ezáltal saját munkájuk, megélhetésük került veszélybe).

Ennek oka pedig elsősorban az, hogy a nagy dohányipari multinacionális cégek folyamatosan olyan (összehangolt) tisztességtelen gyakorlatot folytattak, hogy ők biztosították a cigaretta polcot az értékesítési helyeken, a polc kihelyezéséért további igen jelentős (milliós) éves díjat fizettek, és cserébe azt kérték, vagy elvárták a kereskedőktől, hogy az általuk jóvá nem hagyott gyártó termékét nem helyezhetik ki az üzletekben (legfeljebb a „pult alól” árulhatták azokat). Természetesen adódik a kérdés: vajon a sajtó erről miért nem ír akkor, amikor a Continental Zrt. pozícióinak vélt javulásával harsogja tele a magyar közvéleményt? Miért nem tárja fel részletesen az előzményeket is?

Reményeink szerint ezt, a versenyt súlyosan korlátozó, szinte elnyomó és ezáltal magyarországi munkahelyeket veszélyeztető rendszert a trafiktörvény valóban megszünteti – de ez a törvénynek csak egy „mellékhatása”.

Sajnos ugyanakkor a sajtóban arról senki nem beszél, hogy a trafiktörvénynek milyen jelentősége lehet a dohányzás visszaszorításában, mert ez nem „címlap sztori”. Sokkal érdekesebb egy kb. 6%-os piaci részesedéssel bíró magyar cég, amely „megrengetni” készül a dohány piacot és mellesleg hódmezővásárhelyi. Tegyük hozzá azonban rögtön, hogy a cégcsoport az országban több, mint 500 családnak biztosít jelenleg megélhetést, a Magyarországon működő dohányipari cégek közül az egyetlen, amelyik nyereségesen termel és nyereségadót is fizet hazánkban. Szemben multinacionális versenytársaival, a Continental Zrt. nem fenyegeti Magyarországot beruházásai leállításával, nem zárta be magyarországi gyárait, nem szippantja ki hazánkból a nyereséget, hanem „csöndben dolgozik”, termel és beruház.

Mi nem érünk el Brüsszelig sem, ahol ma már köztudomású tény, hogy a multinacionális cégek írják, illetve döntően befolyásolják az uniós dohányipari jogszabályokat (elég lenne csak a most folyó új uniós szabályokról folyó egyeztetések kulisszái mögé nézni). Ha a sajtó abban is érdekelt lenne, hogy ezt is „leleplezze”, akkor talán nem lenne ennyire egyoldalú a kép; de mindenesetre felháborító, hogy ezek után nekünk róják fel, hogy véleményezhettük (persze a multinacionális cégekkel együtt) a trafiktörvényt.

Sajnos a sajtó egy része akarva-akaratlanul is azokat a dohányipari cégeket támogatja, amelyek a világ top 500 legnyereségesebb vállalkozásaiban szerepelnek, és érdekes módon csak Magyarországon dolgoznak veszteségesen. Ezek a cégek a jelenlegi helyzet fenntartásában érdekeltek, mindenáron el akarják kerülni a tisztességes versenyt lehetővé tevő trafik-rendszer bevezetését, és ehhez minden eszközt bevetnek annak érdekében, hogy a közvéleményben az a kép alakuljon ki, hogy a trafiktörvény csak a Continentalnak kedvez.

Continental Dohányipari Zrt.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 9 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
incze
2013. május 23. 02:42
Mindig ilyen cégnél szerettem volna dolgozni, mint ez a Continental. Ahol a munkatársak mindenféle egyeztetés és összebeszélés nélkül ennyire ugyanazt gondolják. Ez az összhang odáig terjed, hogy ugyanaz a cégalapítási cím jut az eszükbe. És a kiválóságnak azon a fokán állnak, hogy mindenik nyer is. Nem is egy trafikot, négyet-ötöt. Le a kalappal. Még hogy mutyi! Magyar Kiválóság. Mert Magyarország jobbat érdemel, és ők az a jobb, amit mi megkapunk, és mitagadás meg is érdemeljük.
Justicia
2013. május 22. 17:39
Minden trafik mellé TEK-est kell majd állítani, várhatóan sok trafikfosztogatás lesz.
G. Pantyelejevics
2013. május 22. 17:34
egész véletlen, minden szervezés nélkül hirtelen ugyanaz jutott az eszükbe. nahát! angyalka látogathatott hozzájuk álmukban és az súgta. csak így lehetett. :p egyébként ez a mutyisztoriban a sokadik önleleplező beismerés. :p
bdi
2013. május 22. 17:22
Minden szava igaz, fagyit is csak azért fognak árulni, hogy a betérő gyerekeket elrettentsék.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!