Nemzeti konzultáció: arról lehet dönteni, hogyan tovább a magyar gazdaságban
A Fidesz mindenkit arra kér, hogy töltse ki a nemzeti konzultációt.
A városi kerékpározásban teljesen új területeket és új társadalmi csoportokat, rétegeket vehetne le a lábáról.
„A Hajtás Pajtásnál már két teherszállító bringánk van, amiből az egyiket én hajtom. Nos, arra csodálatos plusz felszerelés lenne egy ilyen rásegítés. Egyrészt a légellenállása és önsúlya miatt egyébként sem gyakran megyünk vele 30 felett, másrészt 40-80 kilóval teletöltve minden emelkedő kemény kihívás. Ilyenkor nagyon jólesne az elektromotor segítsége. Növelné a teherszállítás hatókörét is, így jóval kevesebb teherküldeményhez kellene kipufognia az autós futárainknak.
VÁROSOS
Bosch Haibike teszt városi felhasználás szempontjából
Sikerült esőben, szárazon, hegyi terepen és nagy távolságokon is tesztelni a járművet. Hiba nélkül teljesítette a feladatot, mégsem javasolnám ezzel az összeállítással futár feladatokra. Másra azonban annál inkább. Az igazi célközönség jellemzői főleg városban mozognak (a külvárosból is akár), a súly és a nagy sebesség nem fontos számukra, ellenben kerülnék a fizikai megterheléseket (a vele járó izzadással),kellő anyagi tőkével, és elszántsággal rendelkeznek hogy e-bike-ra cseréljék az autót. Számukra fontosabb a jármű külső megjelenése és megbízhatósága, mint terepteljesítménye. Ezért fontos lenne, hogy divatos és a városi használatra megfelelő felszereléssel ellátott vázakban működjenek tovább a Bosch motorok. Elképzelhető lenne a most divatos amszterdami stílusú kerékpárok felszerelése kisegítő motorral, egy, vagy több gyereküléssel, nagy és masszív csomagtartókkal. Vagy akár a holland típusú gyerek- és teherhordó kerékpárok is szóba jöhetnek. Segíthetné a családanyák bevonását a kerékpáros gyerekszállításba és bevásárlásba, még akkor is ha hegyen laknak. Végre nagyobb arányban lehetne bevonni időseket is a kerékpáros közlekedésbe. Egy szóval az e-bike éppen onnan tudná növelni a kerékpárral közlekedők számát, ahol a hagyományos kerékpár vonzereje a nehézségek felbukkanása miatt csökken. A napi ingázásnál a megtett távok sem túl nagyok, így akár a legerősebb rásegítéssel tehető meg a teljes út. Ezen felhasználásnál a nagy érték miatti aggodalom is csökken, hiszen egyre több munkahelyen megoldott a biztonságos tárolás is.
Nagyon röviden összefoglalva:
Az elektromos rásegítés technikai megvalósítása az eddigi legjobb. A futármunkát (és még sok, ma csak autóval végezhető szaktevékenységet) elsősorban a teherszállító bringákba építve segíthetné. A városi kerékpározásban azonban teljesen új területeket és új társadalmi csoportokat, rétegeket vehetne le a lábáról. Ezen a területen nagyon jók a kilátásai.”