Halálos hajóbaleset Verőcénél: három férfit és két nőt jelenleg is motorcsónakokkal és drónokkal keresnek (VIDEÓ)
Súlyos baleset történt szombat éjjel, az érintett szállodahajó Komáromnál állt meg.
Csak találgatni lehet, hogy vajon mi okozhatta az árvízvédelmi referensnél a 180 fokos fordulatot.
„Mi sem világít rá jellemzőbben a Római-partra tervezett mobilgát körülötti kusza viszonyokra, mint Csók László összefüggéstelen nyilatkozatai. Csók 2006-ban a Városháza vízügyi főtanácsosaként azt mondta a Figyelőnek, hogy »Európában mindössze négy-öt éve alkalmazzák a mobilgátat, s ezt az új műszaki megoldást csak a Dunánál kisebb folyók védelmére használják: Hamburgban, Kölnben és Prágában.«
Ezzel szemben most mint a Főpolgármesteri Hivatal árvízvédelmi referense jelentette ki, hogy »Nyugat-Európában a mobilgát már bizonyított, Prágában és Pozsonyban is használják, biztonságosan véd, és Budapesten is meg fogja állni a helyét.«
2006-ban Csók konkrét katasztrófát vizionált a mobilgát kapcsán: »másképp megy tönkre egy földgát, amelyen lehet korrigálni a repedéseket; egy acélszerkezetet semmivel nem lehet tovább erősíteni. Ha minden előjel nélkül megroppan és elszáll, akkor percek alatt hatalmas vízár önti el a környéket, jelen esetben a Szentendrei útig minden úszna«. Hozzátette, hogy jóval drágább a part mentén építeni gátat, mint a nyúlgát vonalán, ráadásul a jeges ár ellen az nem is védene.
2013-ban viszont már egészen más szempontokat tart fontosnak: »A cél, hogy a part rekreációs, pihenő- és sportfunkcióját megtartsák, sőt azt észak felé is bővítsék.« Máshol megemlíti, hogy jóval olcsóbb a part mentén építeni gátat, mint a nyúlgát vonalán.
Csak találgatni lehet, hogy vajon mi okozhatta nála ezt a 180 fokos fordulatot. Az viszont tény, hogy megvilágosodása után szinte szóról-szóra ugyanazon érveket hajtogatja, mint a hoteltulajdonos Egri Gábor a hírhedtté vált index-videón.”