Így fordult keresztbe az uszály a Margit hídnál – videón a dunai hajóbaleset
A hatóságok még vizsgálják a baleset körülményeit.
Csak találgatni lehet, hogy vajon mi okozhatta az árvízvédelmi referensnél a 180 fokos fordulatot.
„Mi sem világít rá jellemzőbben a Római-partra tervezett mobilgát körülötti kusza viszonyokra, mint Csók László összefüggéstelen nyilatkozatai. Csók 2006-ban a Városháza vízügyi főtanácsosaként azt mondta a Figyelőnek, hogy »Európában mindössze négy-öt éve alkalmazzák a mobilgátat, s ezt az új műszaki megoldást csak a Dunánál kisebb folyók védelmére használják: Hamburgban, Kölnben és Prágában.«
Ezzel szemben most mint a Főpolgármesteri Hivatal árvízvédelmi referense jelentette ki, hogy »Nyugat-Európában a mobilgát már bizonyított, Prágában és Pozsonyban is használják, biztonságosan véd, és Budapesten is meg fogja állni a helyét.«
2006-ban Csók konkrét katasztrófát vizionált a mobilgát kapcsán: »másképp megy tönkre egy földgát, amelyen lehet korrigálni a repedéseket; egy acélszerkezetet semmivel nem lehet tovább erősíteni. Ha minden előjel nélkül megroppan és elszáll, akkor percek alatt hatalmas vízár önti el a környéket, jelen esetben a Szentendrei útig minden úszna«. Hozzátette, hogy jóval drágább a part mentén építeni gátat, mint a nyúlgát vonalán, ráadásul a jeges ár ellen az nem is védene.
2013-ban viszont már egészen más szempontokat tart fontosnak: »A cél, hogy a part rekreációs, pihenő- és sportfunkcióját megtartsák, sőt azt észak felé is bővítsék.« Máshol megemlíti, hogy jóval olcsóbb a part mentén építeni gátat, mint a nyúlgát vonalán.
Csak találgatni lehet, hogy vajon mi okozhatta nála ezt a 180 fokos fordulatot. Az viszont tény, hogy megvilágosodása után szinte szóról-szóra ugyanazon érveket hajtogatja, mint a hoteltulajdonos Egri Gábor a hírhedtté vált index-videón.”