„Nos, Salamon László az alaptörvény-javaslatnak ugyan egyik benyújtója volt, de a vita konkrét tárgya nem az alaptörvény volt, bár az új bírósági törvény nyilvánvalóan annak alapján és arra hivatkozva született. A bíróságok szervezetéről és igazgatásáról szóló 2011. évi CLXI. törvény tervezetéhez pedig a Salamon László által vezetett alkotmányügyi bizottság benyújtott ugyan négy módosító indítványt, a Ház el is fogadta őket, de azok egyike sem az LB elnökhelyettesének idő előtti menesztésére vonatkozott.
Tehát nem összeférhetetlen egy adott ügy tárgyalásakor az az alkotmánybíró, aki képviselőként megszavazta azt a törvényt, amelynek egyik pontját a panasztevő alaptörvény-ellenesnek tartja. Akkor sem, ha a legfontosabb bizottság elnökeként átengedte, tehát alkotmányosnak tartotta a vitatott pontot, de nem ő, illetve bizottsága javasolta azt. Akkor sem, ha az egészet megalapozó háttér-jogszabálynak, az új alaptörvénynek – igaz, sokakkal együtt – ő volt az egyik szülőatyja. Ügyes. Úgy látszik, valakik már az AB-ügyrend megfogalmazásakor ügyeltek a részletekre.”